Rhodos - dag 3

(null)

(null)


Vår tredje dag i Kallithea började vi på stranden. Väldigt klart och fint vatten. Stranden består av små, runda, mjuka stenar. 


(null)

(null)
Vi satt länge i vattenbrynet och tyckte det var så härligt. Oscar tycker fortfarande att poolen är roligare men hade kul den här förmiddagen på stranden. Och jag tyckte det var superhärligt att sitta i det varma vattnet och sila vackra stenar mellan fingrarna. Vi sparade några som minne.

(null)
Lillan började med att sova i vagnen ett bra tag. Väldigt lägligt. Jag tycker det är så mysigt när både jag och Johan kan ge Oscar uppmärksamhet samtidigt. Johan passade också på att snorkla.

(null)
Vi gick direkt från havet till vår restaurang för lunch. Jag åt en sallad och nachos.

(null)
Gott med glass och bär till dessert. Vi får ju äta trerätters både till lunch och middag men de senaste dagarna har vi skippat efterrätt vid middag för att slippa sockerstimulans på en viss liten herre :)

(null)
Efter lunch varje dag tar vi siesta på rummet för att hämta ny energi till eftermiddagen och låta oss alla vila från värmen. Ett mycket bra upplägg! Den här dagen sov Sofie två timmar i sträck. Det har hon nog aldrig gjort på dagtid innan. Hon är ju ingen långsovare.

(null)
Eftersom Sofie sov så länge så gick Oscar och Johan till poolen. När hon vaknade så mötte vi upp killarna och det är jag glad att vi gjorde. Annars hade jag inte fått alla de här fina bilderna när Oscar åker rutschkana och hoppar. Kolla in bildserien här under när han hoppar från kanten. Så modig! Från att inte velat blöta ner sina badkläder för två år sedan till att nu i princip alltid acceptera att bli blöt i ansiktet.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Underbara unge! Jag ska göra en fotobok från resan som kan bli kul att bläddra i med barnen. Sofie kommer ju såklart inte minnas sin första resa men jag hoppas att Oscar får ha kvar några minnen. 

(null)
Bästa teamet i vattnet. Så fina killar <3

(null)
Gulliga :)

(null)
Middag som vanligt på Costa’s kitchen. Den här gången passade jag på att be om en familjebild eftersom vi ändå var lite uppklädda. Oscar i ny hatt.

(null)
Dessa grimaser. Alltid så fort kameran kommer fram. Haha. Hellre det än att han vänder ryggen till.

(null)
Päron- och halloumisallad till förrätt. Huvudrätten måste jag glömt att fota men det blev en Carbonara.


Bilder: iPhone 6s och iPhone X




Postat av: Anonym

Så underbart! ❤️

2018-09-09 @ 19:31:18
Postat av: Syster

Så underbart! ❤️

2018-09-09 @ 19:31:42

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: