En stund i solen

Det är härligt med soliga eftermiddagar. Idag har det varit mycket kallare hos oss än vad det var igår (då hade jag vårjacka och Converse på!) men solen värmde ändå skönt på lekplatsen.

Idag var det extra kul att hämta Oscar. Han fick massa beröm över att han är en bra kompis. De två senaste dagarna har tydligen varit jättebra. Det verkar som att det gjorde honom gott att vara en vecka hos sin farmor. Däremot är han bråkigare mot mig och Johan just nu. Men hellre det än mot kompisarna. Jag tror att bråkigheten är resultatet av att vi var borta från honom ett tag blandat med att han är förkyld just nu vilket i sin tur gör att han är tröttare och då slår det över i att han vill slå oss och får överskottsenergi. Sen får vi inte glömma tidsomställningen. Så fort vi börjar prata om att det är dags att gå och lägga sig så säger han att det är morgon för himlen är ljus :)

Sista dagen i Dubai

Idag är det vår sista dag här i fantastiska Dubai. Ja, jag tycker verkligen om staden och vill gärna återvända hit om några år. Vårt resesällskap Jonas och Camilla hoppade på flyget hem redan i morse och imorgon samma tid är det vår tur. Både jag och Johan saknar vår lilleman jättemycket nu så det är skönt att vi inte bokade en längre resa.

Idag är det ostadigt väder här. Det regnar och blåser men det verkar som att vädret ska stabiliseras framåt dagen. Vi tänkte börja med en promenad till närmsta shoppingcenter och sen får vi se var dagen tar oss. Bilderna är från igår då vi tog en aperitivo/after beach/happy hour efter några timmar på stranden. Trevligt!

Grattis min fina man!

Grattis i efterskott älskade man! Igår fyllde du 40 år och vi firade i Dubai. Den här fina bilden togs på kvällens restaurang som heter Pierchic. För att komma till Pierchic fick vi gå igenom hela hotellet som restaurangen tillhör. Al Qasr. Vilket fantastiskt fint hotell. Där bor vi nästa gång! Restaurangen ligger på en pir ute i havet med utsikt mot Burj Al Arab. Det blev en fin kväll med god middag som sedan avslutades med drinkar på takterrassen till vårt hotell Hilton The Walk.

Vi har några kvällar kvar på resan och jag hoppas att de också blir minst lika härliga! Grattis igen min älskling, love you lots!

Bild: iPhone 6s

Mot Dubai!

Nu väntar vi på att starta för att flyga mot Dubai! Det ska bli spännande och roligt att få uppleva en ny stad. Jag hoppas på sol, bad och drinkar :)

Finns massa filmer att välja på!

På spåret

Igår var jag och Oscar lediga hela dagen. Vi åkte in till stan för att ta tåget till Göteborg. Pappan i familjen hade redan varit där i några dagar på jobb så han mötte upp oss åmpå stationen. Innan vi hoppade på tåget så började vi med lunch på Dagnys.

Tågresan gick jättebra. Vi pusslade, läste böcker, tittade på iPaden och gick och köpte bulle. Det var bara på slutet som det kom lite spring i benen.

Ikväll ska jag och Johan på 30-års fest!

Dubai om en vecka!

Om bara en vecka sitter vi på planet och väntar på avfärd mot Dubai! Det ska bli såå roligt att få uppleva den staden i fem dagar. Nu har de flesta förberedelser börjat. Jag har börjat tvätta och fundera över plagg att ha med. Det känns som att det är säkrast att ha med mycket kläder som döljer axlar och inte visar för mycket ben så att man slipper känna sig obekväm. En annan kultur helt enkelt. Det kommer bli en resa med mycket vila och ta det lugnt. Kanske någon utflykt. Känns perfekt faktiskt :)

Vernissage VT-17

Så här såg det ut i onsdags då alla föräldrar var bjudna till vernissage på Smarta barn:

Än så länge har vårens tema varit skräp, återvinning och havet. Här ovan ser ni jättevackra maneter som barnen har gjort. Jag tycker att det är så roligt med alla påhittiga pyssel som barnens lärare kommer på.

Den här båten har de arbetat med länge. Alla fick ta med något hemifrån som skulle slängas men som skulle kunna återanvändas. Det resulterade i många fina konstverk och den här stora båten som barnen gjorde tillsammans. De gjorde även en båt i Lego.

Maneten som är mitt i bilden och ser ledsen ut är den som Oscar gjorde. Det var han själv som sa det till mig: "Mamma den är lite ledsen". Lille plutt.

Till fika bjöds det på alla möjliga frukter. Såå bra tycker jag. Det behöver inte finnas kakor och bullar vid alla tillställningar. På bordet ser ni också Oscars skulptur gjord av en risförpackning och lite plastbitar. Vad som inte kom med på bild var barnens fina målningar av en båt på vatten. Alla hade gjort varsin målning med fotavtryck som blev båtens skrov och sedan målat mast, segel, vatten och sol. Det är underbart att få komma och ta del av det barnen gör på dagarna. Det är jag verkligen tacksam för.

Bröllopsdagsmiddagen 5 år

Lite så här såg vår fredagkväll ut då vi firade 5-årig bröllopsdag. När jag kom hem från jobbet så öppnade Johan dörren med en flaska Bollinger och två champagneglas i händerna. Han öppnade flaskan och hällde upp innan jag ens hunnit komma innanför dörren. Vilken fin och bra man jag har! Jag älskar att bli bortskämd, hehe, vem gör inte det? Middagen var i princip färdig. Jag behövde inte göra något alls. Supergott med stekt ankbröst och sparrisrisotto! Vilken lyxmiddag man kan få till hemma ändå. Oscar tyckte om köttet men var mindre imponerad av risotton.

Jag hade köpt med mig budapestbakelser som vi åt till efterrätt när lilleman hade somnat. Tyvärr tog nattningen extra lång tid just den här kvällen, han hade sovit lite för länge på Smarta barn. Men när han väl hade somnat så myste vi till det och såg finalen av På spåret. Bara jag och min man.

Jag är så väldigt tacksam för min underbara make som jag älskar så ♥

5 år - träbröllop

Idag har vi varit gifta i 5 år älskling! Väldigt bra jobbat tycker jag. Det kanske inte alltid är rosa moln och fluff fluff men vi löser det mesta. Tillsammans. Och i sommar firar vi att det var 10 år sedan vi först träffades. Jag älskar bröllopsdagar, de måste firas. Just det senaste har jag känt mig extra trött. Vet egentligen inte varför. Det har nog bara varit väldigt mycket påfrestning från alla håll ett tag. Men min bästaste man har planerat en supermiddag till oss! Ankbröst med sparrisrisotto äter vi ikväll, till det en flaska Champagne. Det vattnas redan i munnen.

Imorgon firar vi lite till då Johans farmor har bjudit oss på opera. Efteråt ska vi gå och äta på något trevligt ställe och Oscar får mysa hemma hos sin farmor. Så i år blir det firande i dagarna två. Visst låter det härligt? :)
Puss älskling, vi är bäst!