Nya kuddfodral

Här om dagen klickade jag hem dessa kuddfordal från jotex.se. Jag har länge velat byta ut några fodral i soffan och i gästsängen och nu hittade jag äntligen det jag var ute efter! Ofta när jag tittar i butik så hittar jag fina kuddfodral inklusive kudde. Tyvärr har jag inte plats med massa extra kuddar hemma så därför ratar jag dem alltid. Men när man letar på nätet så är det väldigt mycket enklare att hitta endast kuddfodral. Ellos har också jättemycket kuddfodral om ni inte hittar det ni söker på Jotex som jag gjorde. Happy hunting!

Bilderna är lånade från Jotex

Första kvällen i Skellefteå

Lite så här såg min första kväll i Skellefteå ut. Bubbel och premiärgrillning! Vi har pratat en massa om allt möjligt. Graviditet, bebisar, jobb, resor, hus, med mera. Här uppe är det ljust längre om kvällarna än i Stockholm och Göteborg så efter middagen tog vi en sightseeing-tur runt stan med bilen. Trevlig liten stad det här. Imorgon ser vi den från cykelsadeln.

Men nu är ögonlocken allt bra tunga. Godnatt!

Mot Skellefteå!

Nu sitter jag på terminal fyra på Arlanda flygplats. Jag ska åka till Skellefteå över helgen och hälsa på min vän Bettina som har flyttat dit med sin kärlek. De väntar dessutom sitt första barn så det ska bli fantastiskt kul att få kika och kanske klappa lite på magen. Och se hur de bor förstås!

Imorgon ska jag dessutom få inkassera min 30års present. Vi ska gå på spa!

En selfie av mig får ni bannemig inte ofta! Älskar min nya blus från Lindex förresten.

På Arlanda express åt jag min lunch som bestod av en mozzarella-soltorkad-tomat-smörgås och en bulle!

Öppna förskolan

När man är hemma sjuk sista dagen får man gå till öppna förskolan och ha kul. Vi var där när de öppnade och gick hem till lunch. Oscar hade jättekul och var fullt sysselsatt med både pyssel och lek.

För er som inte vet så blev Oscar magsjuk i fredags kväll. Stackars stackars barn. Det började med att han inte ville äta middag. Inte ens de säkra korten ville han äta. Sen brakade det loss vid nattning i vår säng. In i duschen. Försökte fortsätta nattning i soffan (han ville inte i sin egen säng). Spya där också, fast mest vatten som tur var. Då tog jag honom i famnen och skyndade till badrummet. Spya i mitt hår, på mina kläder och i halva hallen. Vid det här laget ringde jag hem Johan som var på AW med jobbet. När han kom hem hade jag precis fått Oscar att somna i sin säng. Då började det roliga. Städa. Den tvätthögen alltså. Allt från vår säng, filtar från soffan, pyjamaser, mina kläder, handdukar. Tur vi hade lite extra i gästsängen att ta av. Fram till ett på natten spyddes det ca en gång i timman, men bara vatten. Oscar ville så gärna dricka massa vatten efter varje omgång och det kan man ju förstå men allt kom upp på en gång. Till slut försökte vi få honom att bara dricka små klunkar. Vad arg han blev! Han slängde sig hit och dit. Både jag och Johan blev skallade. Jag fick fläskläpp. Nej, ingen rolig natt. Jag hoppas det dröjer innan vi får något sådant igen. Både jag och Johan verkar ha klarat oss som tur är.

Två fina teckningar kom med hem :)

Leka med lera var också roligt.

Mellis på skorpa och smörgåsrån med smör.

Klättra klättra!

Vann budgivning!

Yes! Jag vann budgivningen på en ny skaljacka till Oscar. Det blev ett väldigt bra pris, 246 kr + frakt 38 kr. Nypris i butik är 800 kr. Tycker den såg väldigt fin ut på bilden så jag hoppas att det stämmer.

Förra året köpte vi en likadan fast svart på Blocket och den har vi varit väldigt nöjda med så jag ville gärna fortsätta med Polarn och pyret. Den svarta som han har nu börjar bli lite liten så jag är mycket glad över det här fyndet! Älska Tradera :)

Vitsippor

Det växer vitsippor på vår tomt! Det har det såklart gjort tidigare år också men jag blev lite extra glad när jag såg dem igår.

Vad skönt att det har blivit lite varmare väder så de riktigt tjocka kläderna kan packas undan. Det är fortfarande lika mycket att klä på lilleman men det är åtminstone tunnare kläder som är lättare att leka i. Jag tvättade Oscars overall igår så den kommer packas undan i vakuum-påse med förhoppning att den någon gång ska komma till användning igen. Min egen vinterjacka ska slängas! Den har jag haft i 7-8 år nu och varit så grymt nöjd med. Just därför är den också så sliten att den inte går att rädda.

Idag är det onsdag. Då kommer Oscars farmor över och är barnvakt några timmar. Det är föreläsning på Smarta barn om ADHD som jag och Johan ska lyssna på. En ung tjej och hennes mamma ska prata om hur det är att få en sån diagnos. Spännande!

Lördag

Den här lördagen började med dans på Funkykidz för mig och Oscar. Mycket energi som vanligt och göra allt på sitt sätt = svettig och trött mamma. Sen åkte vi hem och hämtade upp pappan som hade varit hemma och städat. Vi åkte vidare till Kungens kurva. Oscar fick klippa sig och vi handlade mat och dryck.

När vi kom hem blev det lunch och sen tog grabbarna en lång sovstund. Jag bakade kladdkaka med Dumle snacks och marshmallows. Det blev jättegott. Jag hittade receptet på bloggen Fikastunder. Marshmallowsen hade jag i på eget bevåg.

Blommor fick pryda matbordet till kvällens middagsbjudning. Fin kombination med rosor och anemoner. Våriga färger :)

Far och son hjälps åt att riva ost som skulle vara i middagen. Så himla sött. Vi körde på den grymt goda pancettapastan som vi har Johans syster att tacka för att vi fick receptet! Vi hade i alla fall en väldigt trevlig kväll med våra vänner. Nu är jag såå trött och det är verkligen dags att sova! Godnatt.

Våren är här

Det här möttes jag av i morse när jag promenerade från tunnelbanan till jobbet. Körsbärsblom! Träden har säkert blommat i någon dag men idag var första gången jag var tillräckligt uppmärksam. Det här om något är vårtecken tycker jag. Fast det fortfarande är kallt på mornarna så är våren verkligen här nu. Det kan bara bli bättre! Det härligaste är ändå att slippa klä på Oscar lika mycket ytterkläder för minsta lilla. Så så skönt!

Bilden: iPhone 6s

Fotavtryck i sanden

Det här är den finaste bilden på länge. Mitt hjärta blir så varmt. Våra fotavtryck i sanden på lekplatsen här på hotellområdet i Corralejo. Tre storlekar på fötter. En familj.

Den här dagen har vi haft bäst väder hittills. Mycket mindre vind, inga moln och bara väldigt skönt med värme. Imorgon, som blir vår sista hela dag här, funderar vi på att gå till stranden. Vädret har inte tillåtit bad där innan eftersom vågorna har varit så höga på grund av vinden. Men grannfamiljen hade varit där idag och haft det bra.

Jag kan inte fatta att vår semestervecka snart är slut! Som alltid gick de två första dagarna inte särskilt fort, men sen har resten bara rusat förbi.

Bild: iPhone 6s

Semesterdag tre

Det finns definitivt mer att önska av vädret på den här semestern. Det blåser väldigt mycket och är inte direkt strålande sol så att ligga vid poolen lockar inte det minsta. Både igår och idag har vi tagit promenad på förmiddagen. Idag var Oscar så trött att han somnade i vagnen. Vad gör då två hungriga föräldrar i väntan på att han ska vakna så vi kan äta lunch? Jo, jag hämtade varsin sangria i baren och så öppnade vi en påse chips. Perfekt att mumsa av på uteplatsen. Semesterlunk vet ni :)

Första måltiderna i Corralejo

Igår kväll åt vi middag på all inclusive-buffén. Helt okej tycker jag! Men jag tänker att man nog kommer vara ganska trött på den efter en vecka eftersom lunchbuffén antagligen inte kommer skilja sig supermycket från kvällen. Vi får väl se om vi söker oss till lite andra restauranger också. Annars är ju buffén väldigt bekväm när man har småbarn. Det finns alltid något Oscar vill äta och det finns alltid något barn som uppför sig värre ;)

Igår siktade jag in mig på fisk och vegetariskt. Det blev också en liten desserttallrik med goda mousser, frukt och en grymt god profiterole. Behöver jag säga att Oscar gapade som en liten fågelunge efter sötsakerna? Nej, vi får nog se till att inte äta sånt varje dag.

Imorse såg det ut lite som ovan. En härlig frukostbuffé med allt möjligt gott. Till och med mousserande! Vi tog såklart inget bubbel. Det lockar inte det minsta nu för tiden till frukost. Åldern och småbarnslivet vet ni :)

Bilderna: iPhone 6s

På plats i Fuerteventura!

Nu är vi äntligen på plats i Corralejo, Fuerteventura! Jag tycker att flygresan var lite utmanande. Det var väldigt varmt på planet och ingen luft. Oscar ville inte sova lunchluren och såklart fick han myror i benen efter ett tag. Men. Det kunde gått väldigt mycket värre också. Tack och lov för iPaden som vi hade fyllt med spel och Youtube-klipp! Den stod för underhållningen stor del av resan.

Vi promenerade också lite i gången, plockade fram en ny bok och en ny rittavla i miniformat. Och så fick vi lunch såklart. Så tiden gick ju ändå och Oscar somnade till slut precis när vi hade landat. Haha, bra timing. Nu har vi precis upptäckt hotellområdet! Kollat runt lite och lekt på lekplatsen. Vi åt ett litet snack i en av restaurangerna när vi kom i väntan på att vårt rum skulle bli färdigt.

Familjebilden tog vi på Arlanda innan vi gick på planet :)

Bilderna: iPhone 6s

Nu har vi precis druckit en drink på rummet och ska gå vidare till middagsrestaurangen. Sen ser jag fram emot en lugn kväll med kanske ännu en drink, läsa bok och spela kort :)

Några fler bilder från påsk

Oscar fick åka traktor med sin morfar och tyckte det var jättekul. Tyvärr var jag lite för sjuk för att se det mer än sekunderna som blev den här bilden. Sen hoppade jag och Johan in i bilen för att åka till doktorn.

Doktorsbesöket resulterade i att vi fick åka till ett större sjukhus där vi var i fyra långa tråkiga timmar. Först på kirurgiavdelningen och sen på medicinavdelningen.

När man väl hade konstaterat att jag inte hade någon gallvägsinflammation och därmed inte behövde opereras fick jag äntligen äta och dricka igen. Istället blev det röntgen av lungorna som visade lunginflammation. Så skön känsla när jag äntligen fick en diagnos, kunde få rätt medicin och vi fick åka hem till familjen igen.

Bilderna: iPhone 6s

Vi stod för en av middagarna och då blev det saffransrisotto och lax. Jag hade tänkt att jag skulle fått öva på att göra risotto men eftersom jag inte riktigt var fit for fight så ställde syrran snällt upp. Det blev jättegott, tack! :)