Bilder från idag

(null)
Nu har det snabbt blivit kyligare väder så idag fick Sofie inviga sin fleeceoverall. Jag satte också på vindskyddet på vagnen. Det blev en mycket nöjd tjej som inte gnällde det minsta idag i vagnen. 

(null)
Nästa nya för dagen blev majskrokar. Jag köpte en liten påse med jordgubbssmak från Ellas kitchen och de gjorde succé.

(null)
Sofie tycker om spegeln. Hon blir alltid glad när vi står där.

(null)
Öva på att sitta. Idag kändes hon mycket stadigare än innan. Men man får sitta med och passa henne väldigt noga för rätt som det är välter hon.

(null)
Oscar ville titta på TV i vår säng och sa "ge mig lillasyster så kan hon sitta i mitt knä och titta med mig". Bästa bästa storebror. Jag passade såklart på att ta några bilder och sen hade båda tröttnat. Bra lösning eftersom Sofie ändå är alldeles för liten för TV.

Det har varit en härlig dag med andra ord. Både inne och ute. Sofie har sovit mycket idag för att vara henne. Först lite mer än en timma i vagnen i samband med att vi lämnade Oscar. Sen var hon vaken en kortare period för att sedan somna om vid bröstet och då sov hon nog nästan två timmar i sin säng. Så jag hann med att bädda rent i gästsängen och plocka lite. Mina föräldrar kommer på besök. Sen när vi var och hämtade Oscar slumrade hon till en stund igen på lekplatsen.

Sofie har också börjat vinka lite. Eller det ser ut så i alla fall. En sorts vridning med handen. Hon vinkar mot sig själv.

Imorgon blir det fikaträff med mammagruppen!


Bilder: iPhone 6s


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: