Lilltjejen 2 månader

 
 
Idag blir den här lilla tjejen två månader! Oj vad tiden har gått fort så här långt.
 
I tisdags hade vi den senaste kontrollen på BVC och då vägde hon 5330 g och var 60 cm lång. Just idag har lillan sovit massor nu på förmiddagen. Ätit, sovit, ätit och sovit. En stund var hon halvvaken och låg och snuttade med sin rosa kompis (snuttis). Den kan hon vara väääldigt närgången med när hon är på humör för det. Sen somnade hon till igen men nu vid tvåtiden vaknade hon på riktigt och ligger nu i sitt babygym och har det bra. Så länge man pratar med henne lite då och då är hon nöjd. Jag trodde ett tag att jag bara skulle få sovande bilder på henne idag.
 
Ja, det där med att prata med Sophie är så roligt. Hon pratar verkligen tillbaka med ett joller som låter som att hon försöker härma mig. Jag minns inte att Oscar gjorde så. Och tittar rakt in i ögonen gör hon. Länge. Jag tror att hon är ett litet geni. Annars mår hon bra vad jag vet och sover just nu väldigt bra på natten. Det vanliga är att hon somnar runt 22-tiden och vaknar till första gången för mat vid 03. Efter det brukar det bli varannan eller var tredje timme. Väldigt skönt tycker jag. 
 
Hon har ett storkbett i nacken och några små på ögonlocken, näsan och mellan ögonbrynen. Vi får se om de bleknar. Vår BVC-sjuksköterska Lena trodde att de i ansiktet skulle blekna men antagligen inte det i nacken. Vi får se, det spelar inte så stor roll.
 
Idag hade vi också första stora bajskatastrofen. Eller så mycket av katastrof var det inte egentligen, men bajs upp på ryggen och magen. Vi sköljde av henne i handfatet i badrummet. Det går lite bättre med nappen nu för tiden men det är inte självklart att den ska funka. Jag har fortfarande inte fått den att fungera på natten. Jag har också börjat planera för hennes dop. I veckan som kommer så måste jag göra inbjudningskort så nu måste vi verkligen bestämma hur hennes namn ska stavas! Åå, det känns som att det var massa mer jag ville skriva men nu kommer jag inte ihåg vad det var. Jag får göra fler inlägg när de kommer till mig.
 
Älskade älskade unge, du gör vår familj komplett.
 
 
 
 
 
 
 
I måndags var jag på den första föräldragruppsträffen. Det är en grupp för alla som har ett eller fler barn sedan tidigare och våra nyaste barn är födda mellan januari och mars. Vi har startat en Whats app-grupp och ska ses på måndagar har vi tänkt. Alla verkar jättetrevliga så hoppas att det blir härliga promenader och fikor ett tag framöver. Sophie är yngst i gruppen men barnet som är näst yngst fyller år dagen innan vår tjej.
 
 
 
Bilder: Canon EOS 7D


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: