Magen vecka 38

 
 
Idag säger appen att det är 14 dagar kvar till BF. Så om exakt två veckor (16 mars) är lillen beräknad att komma. Vi får väl se om det blir före eller efter.
 
För en vecka sedan arbetade jag min sista dag på ett tag. Det känns helt rätt att vara ledig tre veckor innan BF den här gången. Än så länge har jag vilat, skrivit förlossningsbrev, tvättat, bakat bullar och tagit en promenad. Jag har också tänkt att jag ska läsa bok. Mycket vila blir det och kroppen säger ifrån direkt när det blir lite för mycket under en och samma dag. Som idag till exempel. Jag tog det lugnt hemma på förmiddagen och gav mig ut på en promenad efter lunch. Inte så långt egentligen. Jag gick till Apoteket i Fruängen och sedan vidare till Lidl. Från Lidl tog jag bussen hem. Det var vackert väder men kallt. När jag kom hem la jag mig i sängen. Jag började titta på Husdrömmar men var tvungen att stänga av efter ett tag och sov i 40 minuter. Sen var det dags att hämta Oscar, det tog sin lilla tid och nu på kvällen känner jag att varje rörelse jag gör måste vara försiktig. Annars spänner det och krampar. Tror jag ska ta fram vetekudden faktiskt. Det brukar vara skönt.
 
Förutom att dagarna är begränsade med hur mycket jag orkar göra så tycker jag ändå att jag mår bra. Svullnaden är konstant. Det gör lite mer ont i fingrarna om kvällar och nätter. Jag sover inte så bra så det är kanske inte så konstigt att jag behöver sova om dagarna.
 
Vi har pratat lite mer namn men egentligen inte kommit fram till någon stark kandidat. Inte på samma sätt som med Oscar. Vi har nämnt Olivia, Oliver, Sophie, Isac, Eric, Alicia. Det senaste har jag börjat tänka att det är en pojke som ligger i min mage. Vi får se... :)
 
I måndags var jag på MVC igen. Vi sammanställde graviditeten och mina önskemål inför förlossningen. Järnet såg så bra ut att jag kan trappa ner lite. Allt annat gick bra förutom att bebisens hjärta slog lite för fort. Jag fick ligga ganska länge på britsen och till slut bestämde vi oss för att jag skulle sitta en stund i väntrummet medan hon tog någon annan emellan. När jag fick komma in nästa gång så hade bebisen lugnat ner sig. Jätteskönt. 
 
Vi får se hur många magbilder till vi hinner med. Notera att solen lyste när vi tog dessa!
 
 
 
 
Bilder: Canon EOS 7D + EF 24-70 mm 1:2.8 L 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: