Lillan är här

(null)

(null)


I tisdags kom vår lilla tjej. Några dagar tidigare än bf (39+3). Det började med vattenavgång precis som med Oscar. Men den här gången kom förlossningen igång av sig själv så jag slapp igångsättning.

Hon är i alla fall helt underbar. Så liten, söt och perfekt. Hon kom ut 4085 g och 51 cm lång. Här kommer lite bilder från våra första dagar med den här sötnosen som ännu inte fått något namn. Oscar tycker fortfarande att hon ska heta Baby ha-ha och ratar varje förslag vi kommer med.


(null)
Bilturen från Huddinge sjukhus

(null)
Pappas mage är bäst 

(null)

(null)

(null)
"Mamma, bebisen kan få ligga på min mage" 

(null)
Oscar ville gärna köra vagnen när vi var tillbaka för kontroll på sjukhuset 

(null)
Jag och gullungen tog en kort premiärtur med vagnen när farsan och brorsan var på barnkalas på Leos lekland

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
De första riktiga kläderna kom på idag eftersom vi fick fikabesök. Innan dess har vi kört pyjamas hela dagarna. Supermysigt!

De senaste nätterna har varit ganska tunga. Trots att vi går och lägger oss vid 22 så brukar det ta några timmar innan jag får min första sömn. Hon somnar lätt vid bröstet men så fort jag lägger ner henne i sängen så vaknar hon. Igår någon gång mitt under natten kom jag på att om jag lägger ner henne med hela kudden som hon ligger på när jag ammar så sover hon vidare. Hoppas den metoden funkar i natt också för då kanske kanske det kan bli lite mer sömn för min del. Håll tummarna!


Bilder: iPhone 6s



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: