Semester i Askersund

(null)

(null)
Grillad entrecote, ugnspotatis, sallad och kladdkaka med jordgubbar den första kvällen.

Vi har varit hos kompisar i Askersund i tre dagar. De har ett jättefint sommarhus där nästan precis vid vattnet. Det har varit trevligt men såklart också utmanande med fyra barn som ska hållas nöjda i värmen. Tyvärr tog vi inte fram kameran en enda gång så här kommer ett gäng bilder från min telefon.

(null)
Sofie fick testa en Bumbo för första gången. Det klarade hon bra men inte för långa stunder, man märker snabbt när hon blir trött. Bumbon fick vi också ta med oss därifrån eftersom lille R inte behöver den mer.

(null)
Frukost utomhus varje dag, underbart.

(null)

(null)
Gullunge!

(null)
Supergod somrig drink på rosé, jordgubbar, limejuice, is och rörsocker.

(null)
Killarna ser så stora ut här. De ville inte titta upp från sina paddor.

(null)
Laxfjäril med krossade potatisar och romsås. Ännu en rätt att älska!

(null)

(null)
De två minsta kidsen. Sofie är ca 4 månader yngre.
  (null)
En dag gjorde vi utflykt till Tivedens nationalpark. Mysig badplats med långgrunt vatten.

(null)

(null)

(null)
Jag fick en liten stunds lugn och harmoni. Det är hit jag ska tänka mig tillbaka när det blir höst.

(null)

(null)
Sista middagen blev supergoda kycklingspett med couscous, grönsaker och kall sås.

Igår lagom till VM-finalen kom vi fram till mina föräldrars älskade sommarstuga. Hela lilla familjen älskar verkligen att vara här. Återkommer med bilder härifrån om några dagar :)


Bilder: iPhone 6s


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: