En härlig helg

 
 
Vilken bra helg vi har haft. Tyvärr har jag inte så mycket bilder förutom från gårdagens middag. Mina föräldrar har varit på besök fredag till söndag. Som jag har längtat! Vi har inte haft så mycket planerat utan tagit dagarna som de kommit. Fixat lite i trädgården, lagat mat, fikat, haft middagsbjudning och varit iväg på ärenden. Jag fick äntligen köpt lådor till Oscars rum. Hans pysselgrejer och lite annat har varit i akut behov av organisering. Nu är det gjort! Äntligen har jag också fixat höst-/vinterblommor i krukorna utanför dörren. Vi var en snabbis på Zetas igår och då plockade jag på mig lite ljung och cyklamen bland annat. 
 
Middagsbjudningen igår var för Johans pappa med familj. Det var så så längesedan de träffade mina föräldrar så vi tyckte att det var dags för en get together. Svärfar hade dessutom fyllt år dagen innan så vi passade på att fira honom med presenter, sång och tårta. Här kommer bilderna!
 
 
Chèvre-toast med honung och pinjenötter till förrätt. Helt klart en favorit hos mig och man får ju faktiskt äta mögelost som gravid om den är tillagad.
 
En barnvänlig toast med kalkon och ost. Också den toppad med honung och rostade pinjenötter.
 
Oxfilé som Johan tillagat i sin sous vide till perfektion med potatisgratäng och Madeirasås.
 
Födelsedagsbarnet hugger in på tårtan.
 
En väldigt god chokladmoussetårta som gick åt till sista biten.
 
 
Efter presenter, sång och tårta så var klockan sent och det var dags för Oscar att sova. Han och Linn läste Bamsetidning och sen gick det nog ganska fort för honom att somna. Vilken lyx att både jag och Johan kunde sitta kvar vid bordet. Tack Linn!
 
Imorgon är det måndag och ny vecka. Det kommer bli en bra vecka med bland annat födelsedagskalas, kompisbesök, ultraljud och halvdag på fredag. Kram på er!
 
 
 
Bilder: Canon G16


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: