Chokladbollens dag

 
Så här glad kan man bli när man får äta chokladboll på en helt vanlig torsdag :)
 
Igår var det som bekant chokladbollens dag. Men. Det var jättenära att jag missade det. På bussen hem skickade min fina mamma en bild på hennes chokladbollsfika. Tankarna for i mitt huvud. Det vore roligt att fika lite på chokladbollar, vi missar oftast såna här temadagar i vår familj. Men jag kom på att vi inte hade tillräckligt med smör hemma för att göra egna. Vilken tur då att vi har ett superduperfint konditori precis där vi bor. De måste ju ha chokladbollar tänkte jag. Mycket riktigt, det hade de.
 
Jag hämtade Oscar och berättade att det är chokladbollens dag idag och att vi ska köpa med oss det hem. "Jippie!" fick jag till svar. Annars är vi noga med att Oscar inte ska äta sött om det inte är helg eller någon speciell tillställning, men ibland får man gå utanför ramarna tycker jag och igår gick det verkligen hem. Vi fikade till och med innan middag. Tokigt, hehe.
 
 
 
 
Bilder: Canon G16


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: