Vernissage VT-17

 
Så här såg det ut i onsdags då alla föräldrar var bjudna till vernissage på Smarta barn:
 
 
Än så länge har vårens tema varit skräp, återvinning och havet. Här ovan ser ni jättevackra maneter som barnen har gjort. Jag tycker att det är så roligt med alla påhittiga pyssel som barnens lärare kommer på.
 
 
Den här båten har de arbetat med länge. Alla fick ta med något hemifrån som skulle slängas men som skulle kunna återanvändas. Det resulterade i många fina konstverk och den här stora båten som barnen gjorde tillsammans. De gjorde även en båt i Lego. 
 
 
Maneten som är mitt i bilden och ser ledsen ut är den som Oscar gjorde. Det var han själv som sa det till mig: "Mamma den är lite ledsen". Lille plutt.
 
 
Till fika bjöds det på alla möjliga frukter. Såå bra tycker jag. Det behöver inte finnas kakor och bullar vid alla tillställningar. På bordet ser ni också Oscars skulptur gjord av en risförpackning och lite plastbitar. Vad som inte kom med på bild var barnens fina målningar av en båt på vatten. Alla hade gjort varsin målning med fotavtryck som blev båtens skrov och sedan målat mast, segel, vatten och sol. Det är underbart att få komma och ta del av det barnen gör på dagarna. Det är jag verkligen tacksam för.
 
 
Bilder: iPhone 6s


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: