Familjedag på Victorina III

 
För snart två veckor sedan åkte vi på utflykt med Victorina III. Det var Johans pappa med familj och resten av båtens besättning som anordnade den här familjedagen. Det blev en väldigt trevlig dag på sjön. Vi blev upphämtade på morgonen på Kvarnholmens brygga och åkte mot en liten ö i Vaxholm som heter Getfoten. Vi utflyktade en stund på ön och efter lunch på båten åkte vi hem igen. En skön dag i skärgården helt enkelt. Oscar tyckte att det var en rolig och spännande utflykt så det var väldigt kul att vi kunde följa med. Vi andra hade såklart också jättetrevligt. Tack för en fin dag till alla inblandade!
 
Oscar och Linn
 
Fin matsal där vi åt lunch och fika
 
Fika på vägen ut
 
 
 
Flytvästen på hela resan
 
Svärfar/kapten Jan och hans mamma Lena
 
På Getfoten finns en restaurang/vandrarhem med trevlig lekplats
 
 
Kasta sten i vattnet är kul!
 
 
 
 
 
 
Lunch på båten efter utflykt på ön
 
Oscar med sin pappa och farfar
 
Fika på vägen hem. Dessa tårtor var ju jättegoda! Måste köpa hem någon gång när vi får gäster.
 
Oscar blev trött och somnade på sin stol när han tittade på Youtube i min telefon. Som tur var satt jag på stolen bredvid så jag lutade honom mot mig. Det tar på krafterna att vara på utflykt.
 
Tillbaka i stan igen 
 
 
Bilder: Canon G16


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: