En mysig kväll

 
 
Idag lämnade jag och Oscar av Johan vid tunnelbanan. Han skulle in till stan och träffa några kolleger. På nåt sätt så trodde Oscar att han också skulle få åka tåg och när jag vände om bilen för att åka därifrån så belv han jätteledsen. Verkligen helt ifrån sig. Så när inget annat funkade så frågade jag honom om han kunde tänka sig att åka buss istället. Det ville han gärna så vi parkerade bilen hemma, tvättade av fågelbajs som hamnat på Oscars bildörr (förfärligt enligt Oscar), tog fram vagnen och gick till busshållplatsen.
 
Vi hoppade av vid Kungens kurva shoppingcenter. Min tanke var att vi skulle äta middag på By och sen köpa nya chinos till mig på H&M. Men By har de tydligen rivit och det andra kaféet har inte så mycket barnvänlig mat så vi traskade över till Ikea istället och åt köttbullar. Helt klart ett bra beslut. Sen tog vi bussen hem igen. En perfekt liten utflykt att göra i så härligt sommarväder som vi har haft idag.
 
 
Så vad händer annars då här hemma i vår familj?
Som många vet gör vi om mycket i trädgården just nu efter dräneringen som skedde i höstas. Det senaste är att vi har fått plattor och kantsten på plats på framsidan. Det blev jättefint. Jag längtar efter gräset nu. Älskar att gå barfota i gräs.
 
Oscar har en tand som gör ont. Han och Johan skulle kolla upp det hos tandläkaren i måndags men Oscar vägrade öppna munnen så vi fick en ny tid till fredag. Hoppas det går bättre då.
 
Jo, och så har vi haft några här som kollat på lägenheten. Nu vill vi gärna att någon flyttar in igen. Det var ett yngre par och en äldre man. Vi får se vem som flyttar in.
 
 
Bild: iPhone 6s

Postat av: Frida G Svensson

jag tycker det är så fint att gå ut och äta med sin lilla skrutt. Man verkligen umgås då!

Svar: Jag håller med! Vi gör inte det så ofta men ska nog försöka få in lite fler såna stunder nu under semestern :)
Anna

2017-06-29 @ 08:28:20
http://www.fridagsvensson.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: