Åland

 
 
Jaaa hörrni, jag har ju varit så dålig på att uppdatera bloggen i sommar. Både tråkigt och skönt. Jag är en sån som gärna skulle vilja göra ett inlägg varje dag eller åtminstone ett per upptåg som vi har hittat på i sommar. Men så har det inte blivit, av flera skäl. Den största anledningen är att jag har varit för lat och gjort andra grejer istället. Trots att datorn faktiskt har varit med på semestern.
 
Nu tänkte jag försöka råda bot och göra några inlägg från vår sommar. Jag menar hallå, nu är det ju september och hösten knackar på. Dessutom vore det tråkigt om det inte finns något alls från det här årets semester. Jag tänkte köra i kronologisk ordning så därför kommer här ett inlägg om våra dagar på Åland som var starskottet på årets semester.
 
 
 
Sandlådan som byggdes förra året är fortfarande poppis. Oscar tycker om att gräva och greja i sanden.
 
 
Ingen sommar utan sommarblommor i en vas
 
 
Första dagen var det bara vår lilla fina familj på torpet men andra kvällen anlände min syster och hennes man. Jättekul att de ville komma och hänga med oss i några dagar! Vi spelade en hel del spel. Här ovan en resevariant av Cluedo.
 
 
En dag var vi på stranden. Oscar som inte är något fan av badkläder var nakenfis såklart men så länge vi är noga med solkräm så funkar det. Han har aldrig bränt sig.
 
 
Alla blev engagerade i sandslottebygget med tillhörande vallgrav. Oscar älskade det.
 
 
 
Vår tredje dag på torpet kom också Johans mamma och kompletterade gänget. Vi åt många goda middagar, flera av dem grillade.
 
 
 
 
 
Mer brädspel, det här var riktigt kul och heter  :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bilder: Canon G16

Postat av: Mamma

Vilka underbara bilder ❤

Svar: Tack söta mamma :)
Anna

2017-09-07 @ 21:22:09

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: