Oscar 4 år - barnkalaset

 
 
I söndags hade Oscar sitt första barnkalas. Egentligen fyller han år i mellandagarna men det kändes bara supersvårt att få till ett kalas då. Skönt att ha det nu innan istället. Kalaset blev såå lyckat måste jag säga. Visst, det var en hel del förberedelser under dagen men vi hann med allt till slut. Som jag har berättat tidigare valde Oscar själv tema på kalaset. Blixten McQueen. Eftersom jag själv gillar att ordna kalas efter något tema så gick vi såklart all in. Vi köpte tårta, papptallrikar, plastmuggar, servetter, godispåsar och småleksaker att lägga i påsarna med Blixten på. Ballongerna var röda och gula.
 
Jag orkade inte baka tårtan själv så den köpte vi men resten av fikat hade jag och Oscar bakat tillsammans. Han tycker mycket om att baka. Vi bjöd på miniblåbärsmuffins, pepparkakor, daimsnittar och fruktsallad med grädde. Tårtan var en prinsess. När jag efteråt frågade Oscar vad som hade varit bäst med kalaset så svarade han fiskedammen och godiset men jag vet att han också var nöjd med sina presenter och han såg såå lycklig ut när vi sjöng för honom. 
 
 
Tårtan köpte vi från vårt lokala konditori
 
Jag tyckte att det blev så passande med pepparkakor i form av fyror
 
Minimuffinsen blev jag väldigt nöjd med och speciellt det faktum att jag hann med att dekorera dem
 
Jag tycker alltid det är bra att ha fruktalternativ på bordet när barn kommer på kalas. Det finns förvånansvärt många som inte gillar kakor och tårta. Dessutom tycker Oscar nästan lika mycket om frukt som kakor så då är det ju bra att blanda tänker jag :)
 
 
 
Det blev ett litet kalas där fyra av Oscars kompisar kunde komma. Stundtals var det extrem ljudnivå ändå. Tänk om alla 11 hade kunnat komma...
 
Blåsa ut ljuset
 
 
Oscar får hjälp att bygga ihop favoritpresenten. En Blixten McQueen-bil i lego. Han har lekt med den sedan dess och vill gärna att den ska vara med överallt.
 
Eftersom både jag och Johan var upptagna vid fiskdammen så har jag inga bilder från det men tog en efter att kalaset var slut. Jag är mer än nöjd med skynket. Tyget köpte jag på metervara på Stoff & stil i Kungens kurva. Jag hade tänkt att bara sätta upp det på väggen med häftstift eller liknande men Johan gjorde en mer seriös anordning. Han sydde en kanal högst upp och trädde igenom en gammal list med snören på. Jag är väldigt glad, tacksam och imponerad för det :)
 
 
 
Bilder: Canon EOS 7D


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: