Magen v 27

 
 
 
Nu var det så så längesedan jag skrev om magen, bebis och något alls om hur den här graviditeten går. Såå... here we go.
 
Jag mår generellt sätt ganska bra. Inga konstigheter kring maten längre förutom att jag försöker undvika vissa saker som förstärker halsbrännan. Inte för mycket syra helt enkelt. Annars när det gäller mat så tycker jag mest om sånt som är kokt eller tillagat i ugn. Stekt mat är ingen jättefavorit, speciellt inte stekt kött. Kokt potatis tycker jag är jättegott. Jag som hela mitt liv har tyckt att det är ganska tråkigt känner nu raka motsatsen.
 
Magen har blivit ganska stor och nu börjar vissa saker bli lite svårt. Att knyta kängorna är ingen lek. I slutet av en känga så kan jag knappt andas och måste räta på mig för att andas lite innan jag tar nästa fot. Det hjälper inte att sitta på en stol heller för då är magen nästan ännu mer i vägen. Att vända sig i sängen är inte heller så bekvämt just nu. Och tänk, större ska magen bli!
 
I huvudtaget känner jag av lite mer krämpor den här graviditeten om jag jämför med när Oscar låg i magen. Inget jag behöver göra så mycket åt mer än att ta det lugnt. Jag försöker verkligen lyssna på kroppen och jag sorterar bort alla stress jag kan. Här om kvällen när jag skulle plocka undan inför städerskan så fick jag ta en paus efter ett tag och också sätta mig på golvet för att plocka leksaker istället för att sitta på huk.
 
När Oscar låg i magen fick jag något som kallas för "pojkstreck". En mörk linje som gick upp till naveln. Det har jag ännu inte fått den här graviditeten. Förra helgen gjorde svärmor, gammo och goffa ringprovet ovanför magen. Till en början så var det svårt att utläsa hur ringen ville gunga men till slut fick alla tre resultatet flicka. Vi får väl se. Kanske stämmer det eller så blir det här första gången de får fel. Själv har jag ingen känsla alls om vad det är för kön. Kanske i så fall lite mer åt pojkhållet eftersom det är det enda jag känner till. Men jag är väldigt nyfiken och jag undrar så vem du är lilla bebis.
 
En annan sak. Jag är mer sugen på vin den här gången. Förra gången saknade jag inte det det minsta men nu gör jag det och luktar på vinet varje gång som någon annan dricker. Det luktar sååhå gott.
 
Järnet fortsätter jag att ta varannan dag ungefär. Värdet har blivit mycket bättre men barnmorskan rekommenderade ändå att jag skulle fortsätta. Tydligen är depåerna lägre andra gången man är gravid. Vi har också gjort alla ultraljud på bebisens hjärta. Det senaste gjorde en barnkardiolog och han kunde inte se något ovanligt så det har vi bockat av och det känns jätteskönt. Nu är det de vanliga besöken på MVC var tredje vecka.
 
Och just det! Johan var iväg och köpte ett begagnat babyskydd här om dagen. En sak att bocka av. Annars har vi ju det mesta från Oscar men några fler saker ska fixas.
 
 
Bilder: Canon EOS 7D


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: