En helg på andra sidan landet

 
Oscar gillar att slänga skräp och ville gärna hjälpa mormor och morfar att sortera
 
För snart två veckor sedan hälsade vi på min familj i Partille och Göteborg. Det blev en riktigt mysig helg och jag tänkte att jag slänger in massa bilder så att ni får se hur vi hade det helt enkelt.
 
 
 
Vi kom redan på fredag kväll men då var det mest äta middag och ta det lugnt som gällde. Lördagen tog vi oss ut efter frukost. Målet var affären för att handla dessert till kvällens födelsedagsmiddag men på vägen passade vi på att slänga skräp och leka på lekplats.
 
 
 
På eftermiddagen ville Oscar gärna bada. Han gick direkt till morfar och frågade. Jag tycker det är så häftigt och jag blir alldeles varm i hjärtat när han kommer på något själv och vågar fråga någon annan än mig eller Johan. Här var det ju såklart passande att fråga morfar (eller mormor) eftersom det faktiskt är deras badkar :)
 
 
Mys innan det var dags att svida om till finkläder. Vi skulle fira min pappa som hade fyllt år och även lite för fars dag som jag missade på grund av att vi bor 50 mil bort.
 
 
 
Födelsedagsbarnet fick massor av paket och Oscar ville såklart hjälpa till att öppna.
 
 
När alla gäster kommit åt vi tilltugg och drack bubbel.
 
 
 
Mitt i allt passade jag på att fota magen i vecka 25.
 
 
 
Potatisgratäng och vildsvinsstek till middag. Supergott! Jag skulle kunna äta enbart mammas och pappas potatisgratäng till middag. Den är såå god!
 
 
Tadaa! Så här blev desserten vi gjorde. Tårta såklart. En enkel marängtårta med hallongrädde, chokladtryffel och bär. Oslagbart gott.
 
 
 
På söndagen åt vi frukost och sen packade vi våra väskor och hoppade in i bilen. Vi skulle på brunch hos kompisar. Det var jättekul och trevligt och för en gång skull kunde hela tjejgänget med familjer vara med. Fullt hus!
 
 
Malin och Erik hade fixat en fin buffé med diverse mumsigheter.
 
 
 
Oscar blev överlycklig när han upptäckte att de hade tågbana. Det var det första han frågade när vi kom in "har ni tågbana?" Superkul med lite nya tåg och tågbanedelar. Det höll honom sysselsatt i princip hela besöket. Sen styrde vi bilen mot Stockholm igen och så var den helgen över. Mycket glädje och energi tankades in i min kropp efter de här dagarna :)
 
 
Bilder: Canon G16 och iPhone 6s


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: