Mat hem till dörren

 
 
Vi har pausat Linas matkasse för att testa Mat.se ett tag. Jag har läst om dem på flera bloggar och tycker att det verkar vara SÅ smidigt. Jag testade att beställa via deras receptbank. Man går in på ett recept och där går ingredienslistan att lägga i korgen direkt. Och är det något på listan som man redan har hemma så är det bara att klicka bort det. Det blir med andra ord väldigt kostnadseffektivt. Man kan också byta ut varor direkt genom deras "byt-funktion". T ex om det är med en viss grönsak som du vet inte kommer gå hem hos din familj så är det jättelätt att byta ut den mot något annat.
 
Just nu får du 170 kr i rabatt om du är ny kund. Klicka här!
 
Jag har tyckt om att ha Linas matkasse också men där är man fast vid ett speciellt datum som kassen kommer. Här på Mat.se beställde jag i söndags eftermiddag och fick leveransen redan dagen efter. Vill man ha den längre fram så går det också bra. Och tiden på dagen som den ska komma väljer man också. Väldigt fritt med andra ord! Älskar det. Den här första gången valde jag fyra rätter:
 
- Kokoskyckling i couscous
- Kidsens carbonara
- Pasta halloumi med paprikasås
- Laxfilé med kesotäcke
 
Ikväll kommer jag testa en av dessa rätter. Kidsens carbonara tror jag att det blir. Det enda negativa jag har att säga än så länge är att det hade varit fint om de kunde skickat med recepten på de rätter jag valde. Nu skrev jag ut dem själv (mest för att det ska gå fort när det väl är dags att tillaga).
 
 
Bilderna är lånade från Mat.se

Postat av: Anonym

De skickar med recepten, jag fick dom i min maillåda bara :)

Svar: Jag märkte det sen, det hade varit ännu bättre om recepten kom i ett och samma mail :)
Anna

2017-04-25 @ 13:42:10
Postat av: Syster

Så smart! Det ska vi nog prova :)

2017-04-30 @ 13:44:41

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: