Dop för Mathilda

 
 
Vår lördag fortsatte med ett dop för söta Mathilda. Det började såklart i kyrkan men det här fick bli första bilden för jag tycker att de hade gjort lokalen så fin. Dopet var fint i Katarina kyrka och lilltjejen skötte sig fint. Oscar skötte sig också fint. Han satt stilla en stund, bläddrade i och staplade psalmböcker, la sig på golvet och fick gå fram med de andra barnen till dopfunten när det var dags för vattenceremonin. Han nynnade också fint till psalmerna som sjöngs. Eftersom jag vet att han gillar att sjunga så sa jag till honom innan att om man inte kan sångerna så går det bra att nynna istället, och det gjorde han som sagt. Vid ett tillfälle sa han "mamma jag är hungrig" (trots flera tårtbitar på kalaset vi var på innan). Då förklarade jag att vi får mat när vi kommer till nästa ställe. "Hamburgare!?" sa han då högt och tydligt precis vid ett tillfälle då kyrkan var knäpptyst. Väldigt roligt faktiskt :)
 
 
 
 
 
 
 
 
Väldigt vacker och god asiatisk buffé från Säbb & Blomqvist. När vi kom fram till lokalen vi skulle äta i så var Oscar väldigt trött och hungrig. Det blev ett ganska stort utbrott när vi sa att man måste vänta till det är varsågoda. Vi väntade på själva huvudpersonerna. Så här i efterhand kan jag tycka att det inte hade gjort så mycket om vi gav honom en skiva bröd. Men när de andra föräldrarna inte heller ger sina barn något så är det väldigt svårt faktiskt. I det läget borde jag sluta bry mig, alternativt bli bättre på att alltid ha med ett litet snack i väskan. Istället gick jag ut med Oscar i trapphuset och tittade ut genom ett fönster ner på gatan och pekade ut alla möjliga detaljer. Då blev han lugn.
 
 
 
 
Bilder: iPhone 6s


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: