Vinterland

 

Tänk att det redan har kommit så mycket snö i delar av landet! De senaste åren har man fått vara glad om det har kommit några ynka cm innan årsskiftet. Åtminstone i min del av landet. Det är fantastiskt med all snö tycker jag. Så mysigt och julkänslorna har kommit med dunder och brak! Oscar tycker också det är jättekul. Han badade i den djupa snön på vägen hem igår. Och pulka har han fått åka i två dagar. Superpopulärt!

Men det har också betytt kaos i trafiken när det kommer runt 50 cm på ett eller två dygn. Johan fick sitta still med bilen i tre timmar igår. Jag fick kasta mig på tunnelbanan tidigare än tänkt för att hämta Oscar.

 

 

Men vackert är det!

 

 
 
 

Oscar badar i snön :)

 

 

Pulkaåk från i förrgår :)

 

 

Nu sitter jag och min man i bilen på väg till Göteborg. Vi har bara kommit till Norrköping än så länge och här är det genast mycket mindre snö.

Min syster gifter sig i helgen! Det är därför vi åker. Oscar får hänga med sin farmor och kommer ha mycket roligare där. Men jag saknar honom redan... Samtidigt som det blir skönt att kunna fixa, förbereda och ta hand om brudparet utan någon som drar en i benen ;)


Bilder: iPhone 6s



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: