Liten sjukling



Idag när jag hämtade Oscar var det en ledsen liten kille som mötte mig. Bara en liten stund innan jag kom hade han blivit sjuk med hosta, hes i halsen och feber. Allt hade gått väldigt fort. På vägen hem reagerade han inte ens när vi gick förbi lekplatsen utan att gå in (i vanliga fall blir det ett väldans liv). När vi kom hem visade termometern 39,8 grader. Alvedon, smörgåsrån, äpple och lite smörgås har gått ner. Och vatten. Så det är helt klart godkänt. Jag förstår att lagad mat inte är så lockande. Jag minns fortfarande tydligt hur jag själv mådde vid påsk när jag hade lunginflammation med hög feber. Inte ens godis och fika var jag sugen på då.

Nu har lilleman precis somnat i sin säng. Det gick på fem minuter idag medan jag baddade hans fötter och panna med en blöt, ljummen handduk. Jag tror han tyckte att det var skönt. Hoppas han får sova hyfsat i natt, men jag gissar på att det kommer bli oroligt. Vi får se hur status är imorgon, vi kommer i vilket fall vara hemma och ta det lugnt.


Bilden: iPhone 6s


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: