Middagstips - torsk i currysås



Idag lagade jag en middag som jag känner är värd att tipsa om. Det blev riktigt smarrigt och går lite i linje med att jag vill att vi i vår familj ska bli bättre på att äta fisk och grönsaker.

Torsk i currysås
1 gul lök 
1 tsk curry
2 dl crème fraiche
2 dl vatten
1 buljongtärning 
1 äpple
4 torskfiléer
Salt & peppar
1 knippe färsk dill

Finhacka löken och fräs den mjuk. Blanda i curry och stek en liten stund till. Häll i crème fraiche, vatten, buljongtärning och tärnat äpple. Salta och peppra fisken. Lägg fiskfiléerna på såsen, lägg på lock (eller aluminiumfolie) och koka tills fisken är fast och ogenomskinlig, ca 5 min. Strö över dill. Servera med ris och grönsaker.

Jag struntade i dillen den här gången för jag hade ingen hemma. Det blev gott ändå. Jag passade också på att koka extra mycket ris så att jag kan göra fried rice till middag imorgon :)


Båda bilderna: iPhone 6s

Postat av: Joanna- 8 självmordsförsök senare- Livet med Asperger och Bipolär sjukdom

gott

Svar: Ja, mums! :)
Anna

Postat av: rememberthiis.blogg.se

Ser jättegott ut :))

Svar: Det var det! Prova :)
Anna

2016-03-14 @ 23:38:52
http://rememberthiis.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: