Oscars första "skolavslutning"

 
I onsdags hade Oscar sin första "skolavslutning". Eller sommarfest som de kallar det. Barnen slutar ju inte nu men kul med ett kalas innan allas semestrar börjar. Barnen sjöng sånger. Oscar stod kvar hela 2-3 minuter innan han såg mig och ropade "mamma!" några gånger. Han stod ändå kvar men jag såg hur underläppen började darra. Stackarn, så mycket folk som stod och tittade. En av tjejerna följde honom till mig och då blev han glad igen. De andra barnen sjöng så fint och presenterade varje ny sång. Den sista (En blomstertid nu kommer) fick publiken också vara med och sjunga. Fast inte jag för Oscar säger alltid "nej!" när jag sjunger (förutom Bä bä vid nattning) :)

 
 
 
 
Det blev fika med massa tårtor och kakor. Oscar var busig och tog fler kakor hela tiden. Först försökte jag lugnt och sansat säga till honom att "det här är den sista, sen får man inte mer". Det funkar oftast hemma med kex och skorpor, men inte nu. När jag till slut sa till på skarpen (efter fyra kakor, en tårtbit och ett antal glas saft) blev han så arg att vi fick gå in och pyssla i lugn och ro. När vi kom ut igen efter ett bra tag var allt undanplockat. Tack och lov!

 
 
 
Fröknarna höll också tal och alla föräldrar fick komma fram för att kramas och få en fin målning med alla barnens tumavtryck i olika färger. Barnen fick varsin bok i present. De hade fixat allt så fint, vädret var perfekt och det var bara väldigt mysig stämning. Jag ser fram emot Oscars alla andra sommaravslutningar. Jag ska vara med på alla!

 
Bilder: iPhone 6s

Postat av: mamma

Mormors lilla kille gillar kakor och tårtor (mormor också ) :)

Svar: Ja, stackarn. Han verkar ha fått såna gener från hela familjen :)
Anna

2016-06-10 @ 18:02:05

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: