Konsert med Coldplay

 
 
Här kommer en bildbomd från söndagens konsert med Coldplay på Friends Arena. A Head Full Of Dreams Tour. Det var en härlig, glad, färgsprakande, feelgood show. Chris Martin har sådan fantastisk energi på scenen. Han hoppar, springer och är inte ens stilla när han sitter vid pianot. Det blir ett ordentligt träningspass för bandets frontfigur kan man säga. Hela publiken fick varsitt armband som genom hela konserten lyste upp i olika färger. Tänk er ett hav av 55 000 blinkande ljuspunkter. Fantastiskt vackert, som glitter. Inte nog med det. Konfetti, pyroteknik och färgglada bollar var med under hela showen från första början. Jättekul tycker jag. Varför spara allt krut till slutet?
 
Förband var Alessia Cara och Birdie. Två coola tjejer med jättefina röster röster.
 
Om konserten var fantstisk så var vägen därifrån mindre fantastisk. När 55 000 människor ska ta sig från Friends Arena, förbi Mall of Scandinavia och över bron till pendeltåget då blir det en kö utan dess like. Okej, några åkte säkert bil eller promenerade åt något annat håll men en stor stor majoritet skulle åt samma håll. Note to self: om jag går på ett slutsålt evenemang på samma ställe igen så ska jag antingen förboka en taxi eller ta bilen. Det var nämligen omöjligt att få tag på taxi och även om jag hade fått det så vet jag inte var jag skulle beställa den eftersom det var folk ÖVERALLT. Men nog om det. Här kommer bilderna.
 
 
 
Jag och bästa systern hade det väldigt bra. Vi har alltid kul ihop och är lika på många sätt förutom till utseendet tycker jag. 
 
 
 
 
 
 
 
Fantastisk syn!
 
 
 
 
 
 
 
Tapasmiddag med sangria på Caliente i Mall of Scandinavia innan konserten. Det var mycket folk i gallerians restaurangavdelningen. Många som skulle på konserten verkade ha samma tanke om middag. I princip alla restauranger hade en lång kö. Som tur var hade Kristinas kompisar kommit tidigare och tagit bord så vi slapp köa och stressa. God mat!
 
 
 
Bilder: Canon G16

Postat av: mamma

Fantastiska bilder och finaste systrarna <3

Svar: Det är tack vare dig och pappa som vi blivit så bra :D
Anna

2016-07-06 @ 17:08:04

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: