Three Things

 
 
Jag tycker det är dags att reflektera över saker att vara tacksam över här i livet. Det är så lätt att livet bara flyter på och att man knappt hinner tänka. I vår familj har vi ganska mycket nu över lag så det blir inte så mycket mer under vardagen än att stiga upp, jobba, hämta sonen, laga middag, natta, plocka, ligga på soffan och sova. Visst kan man göra något annat än att ligga på soffan men just nu orkar jag inte det. Kanske våren för med sig lite mer energi på den punkten. Här kommer i alla fall min tre saker som jag är tacksam för idag:
 
Min make - För någon dag sedan på jobbet så slog det mig hur mycket jag älskar honom. Det gör jag såklart alla dagar men ibland så kommer det över mig lite extra och jag får den där solvarma känslan i hjärtat. Det är väldigt skönt att ha hittat rätt i kärleken.
 
Mitt jobb - Förra veckan då vi hade månadsmöte så fick jag verkligen extra energi för jobbet. Det var sådan positiv stämning med bara goda nyheter och det är väldigt kul att vara med i ett företag som växer. Det har hänt otroligt mycket på mina 5,5 år där. Fantastiska kollegor har jag också!
 
Städhjälp - Vi har städhjälp varannan vecka nu och det känns som en riktigt bra investering. Visst, man måste plocka undan en hel del kvällen innan men något ska man ju göra själv. Den här perioden när både jag och maken är tröttare än tröttast så blir det inte mycket prio på städning. Men vad skönt det är när man vet att det är rent i huset. Både för sinnet och hälsan.
 
Bilden på mina födelsedagsblommor: Canon EOS 7D + EF 24-70 1:2,8 L

Postat av: Emma -Merakibeauty.se

så fint :)

Svar: Det är skönt att luta sig tillbaka och tänka efter ibland tycker jag :)
Anna

2016-02-03 @ 19:49:29
http://merakibeauty.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: