Paket i brevlådan

 
 
I onsdags hade två paket letat sig ner i vår brevlåda. Det ena förväntade jag mig och det andra kom som en glad överraskning. Min syster hade veckan innan berättat att hon ville göra en egen julkalender till Oscar. Han tycker att det är väldigt kul med pussel just nu så Kristina hade hittat ett fint pussel med Den gode dinosaurien på. Det blev perfekt för det hade 25 bitar så hon slog in varje bit i ett litet paket förutom första paketet där det blev två bitar. Väldigt rolig idé tycker jag och Oscar blev glad.
 
Det andra paketet innehöll hemmagjord pepparkaksdeg från min söta mamma. Hon misstänkte nog att jag inte skulle orka göra egen deg och det hade hon helt rätt i. Väldigt gulligt att skicka en degklump på posten tycker jag. Nu får det definitivt bli pepparkaksbak någon dag! :)
 
 
 
 
Idag har vi haft en lugn och mysig dag. Frukost hyfsat sent. Titta på julkalendern. Tvätta. Fota familjebild. Pappan stack iväg till gymmet. Jag har fotat lite övrigt här hemma. Lunch. Vila. Hela familjen åkte till Ica och handlade. Tvätta lite till. Pappan griljerade julskinka som också blev vår middag tillsammans med vörtbröd. Oscar hittade på lekar för oss alla tre. Nu ligger grabbarna och ska sova. Jag sorterar bilder på datorn. Lite senare väntar glögg, Lindtkulor och Så mycket bättre :)
 
 
Bilder: Canon EOS 7D + EF 24-70 mm 1:2,8 L USM


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: