Mål för 2016 - uppdatering

 
 
Jag kom på att jag måste fundera lite över mina mål för 2016 och hur det har gått med dem. Om ni inte minns (det gör jag knappt själv) så såg de ut så här:
 
 
Bloggen - Minst två inlägg i veckan. Helst vill jag göra fler (det är ju kul!) men jag vet att vissa perioder är det svårt att få till så två känns lagom.
Än så länge har jag godkänt på två inlägg i veckan. Eventuellt har det varit någon period med lite färre men i stort har jag haft en bra bloggperiod från årsskiftet!
 
Träning - Minst ett pass på gymmet/vecka. Här vill jag egentligen att det ska stå två men jag tänker inte pressa mig till det just nu.
Det här målet har inte alls gått som jag velat hittills. Jag har varit sjuk många gånger under våren till och med nu under sommaren har jag varit förkyld men också slö. Men nu har jag äntligen kommit igång på gymmen igen. I fredags var jag på gymmet hemma i Segeltorp eftersom vi fortfarande hade semester då och imorse var jag på Rosa skrot här i stan. Jag har dessutom fyndat nya träningskläder på röhnisch.se så det var ju kanonkul att få inviga dem.
 
Familj - Ringa min familj och vänner som bor 50 mil bort lite mer. Vara mer tålmodig med Oscar. Jag har ett ganska stort tålamod i vanliga fall men den senaste tiden har han verkligen testat mina gränser och jag kan bli så ruskigt arg. Komma ihåg att vara kärleksfull mot min man. Väldigt viktigt.
Alla dessa tre punkter har det blivit si och så med. Jag har ringt familjen spontant några gånger men mer måste det bli. Men vi hörs nästan varje dag på Viber i alla fall. Tålamodet med Oscar har periodvis varit bättre men också sämre. Han fortsätter att testa gränser för fullt. Jag tycker nog att jag har kommit ihåg att vara lite mer kärleksfull mot min man. Speciellt nu under semestern. Det är så lätt att vardagen bara rullar på och man glömmer de små detaljerna i en relation som betyder så mycket.
 
Resa - Minst en flygresa till varmare land med min lilla familj. Ju förr desto bättre. Just nu suktar jag efter sol och värme! Fyra av bilderna ovan är från ett resorthotell med all inclusive på Fuerteventura som vi har fastnat för. De verkar ha mycket kul för barnen vilket faktiskt känns viktigast av allt just nu när vi väljer hotell. Jag känner att utflykter inte är så viktigt den här gången. Om det mesta finns på hotellet så kan jag tänka mig att bara ta det lugnt vid poolen, leka på lekplats, läsa bok i skuggan, äta på hotellets restauranger, osv. Med andra ord: BARA ta det lugnt, INGEN stress!
Vi åkte till Fuerteventura och hotellet jag skrev om ovan. Det var en helt okej resa i mina ögon. Lite kallt de första dagarna och blåsigt genom hela veckan. Men det visste vi att det skulle vara på Fuerteventura. Hotellet var perfekt för Oscar. Han älskade lekplatsen. Såklart blev det en del raseriutbrott också men det är ju samma som hemma. Jag hade inte förväntat mig något annat egentligen. Jag och Johan fick några riktigt mysiga stunder för oss själva när Oscar sov även om vi inte var riktigt så pigga som man kanske skulle önskat. Nu är jag faktiskt sugen på att åka iväg igen. Jag skulle vilja hyra ett hus på Sicilien i höst men det kan nog bli svårt att få till. Vår höst är redan ganska fullbokad.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: