Öppna förskolan


När man är hemma sjuk sista dagen får man gå till öppna förskolan och ha kul. Vi var där när de öppnade och gick hem till lunch. Oscar hade jättekul och var fullt sysselsatt med både pyssel och lek.

För er som inte vet så blev Oscar magsjuk i fredags kväll. Stackars stackars barn. Det började med att han inte ville äta middag. Inte ens de säkra korten ville han äta. Sen brakade det loss vid nattning i vår säng. In i duschen. Försökte fortsätta nattning i soffan (han ville inte i sin egen säng). Spya där också, fast mest vatten som tur var. Då tog jag honom i famnen och skyndade till badrummet. Spya i mitt hår, på mina kläder och i halva hallen. Vid det här laget ringde jag hem Johan som var på AW med jobbet. När han kom hem hade jag precis fått Oscar att somna i sin säng. Då började det roliga. Städa. Den tvätthögen alltså. Allt från vår säng, filtar från soffan, pyjamaser, mina kläder, handdukar. Tur vi hade lite extra i gästsängen att ta av. Fram till ett på natten spyddes det ca en gång i timman, men bara vatten. Oscar ville så gärna dricka massa vatten efter varje omgång och det kan man ju förstå men allt kom upp på en gång. Till slut försökte vi få honom att bara dricka små klunkar. Vad arg han blev! Han slängde sig hit och dit. Både jag och Johan blev skallade. Jag fick fläskläpp. Nej, ingen rolig natt. Jag hoppas det dröjer innan vi får något sådant igen. Både jag och Johan verkar ha klarat oss som tur är.


Två fina teckningar kom med hem :)


Leka med lera var också roligt.


Mellis på skorpa och smörgåsrån med smör.

Bilderna: iPhone 6s

Klättra klättra!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: