Min morgonrutin

Angelica skrev om hennes morgonrutin och det tyckte jag var en kul idé så här kommer min! Min morgon kan variera från dag till dag. Vissa mornar vaknar Oscar innan jag har gått och då kommer han och Johan upp. Men oftast ser det ut så här.
 
 
Canon G16
 
Bilden är från första (och bästa) frukosten i London, tillhör inte morgonrutinen här hemma ;)
 
 
05.00 - Klockan ringer, jag går nästan alltid upp på en gång och stänger av klockan så fort som möjligt för att inte väcka resten av familjen. Går direkt in i badrummet där jag vaknar till med telefonen i handen. Kollar något av alla sociala medier eller spelar något spel.
 
05.15 - Tar på mig kläderna som jag lagt fram kvällen innan på tvättkorgen. Uppfräschning, smink och hår fixas.
 
05.40 - Går till köket så tyst jag kan och tar på vägen dit på mig dagens smycken som ligger på byrån i hallen. Jag gör i ordning frukosten som nästan alltid är en skål A-fil, müsli och frukt/bär.
 
05.50 - Borstar tänderna.
 
05.55 - Pussar Johan hejdå som ligger kvar i sängen och sover. Oscar vågar jag inte pussa för då skulle han vakna och han behöver sova så länge som möjligt för att orka med resten av dagen.
 
06.00 - Går till busshållplatsen.
 
 
Min morgon bygger på förberedelser från kvällen innan, annars skulle det inte funka alls lika bra. Om jag skulle börja rota i garderober skulle resten av familjen vakna och på vardagar vill jag att morgonen ska vara effektiv så därför förbereder jag genom att plocka fram det jag kan till frukosten.
 

Postat av: ɑ n n i k ɑ

Gott!

2015-09-11 @ 12:45:31
http://blogofphoto.webblogg.se
Postat av: felicia

kul med en morgonrutin! den idén lånar jag också! :)

Svar: Gör det! Tycker det är roligt att läsa hur andra gör och har det :)
Fin blogg du har!
Anna

2015-09-11 @ 22:27:14
http://hemmahosfelicia.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: