Oscar uppdatering

 
 
Här kommer en liten Oscar update! 
 
Han har utvecklats så mycket. Gör sig förstådd och förstår. Det är väldigt mycket "neeej" och samtidigt skakar han på huvudet och hela överkroppen för att visa att han inte vill. När han svarar ja så är det oftast ett "mmm" men ibland ett klockrent "ja".
 
Nu kan man få pussar och kramar om han är på humör. Här om kvällen när jag nattade så satte han sig plötsligt upp och ville ha vatten. När jag vänder mig tillbaka så lutar han sig mot mig och ger en puss! Snacka om glad och förvånad mamma.
 
När jag frågar om vi ska läsa saga så springer han direkt till sin bokhylla och pekar upp mot böckerna. Det har inte jag lärt honom i alla fall. Jag tänker att han har förstått det genom Smarta barn. Där har de säkert böckerna i en hylla som barnen får välja.
 
 
Båda bilder iPhone 5s. Lek på förskolan Väktaren förra helgen.
 
 
Ena fröken, Maria, berättade för någon vecka sedan att han vid lunchen stod snällt och väntade på sin tur i kön att få mat. I vanliga fall brukar han tydligen alltid tränga sig före alla andra och vill ha mat på en gång. Då är kompisarna lite stränga och ser till att han går och ställer sig sist igen. Hur kul (och bra) som helst!
 
Pussel med knopp och sorteringslådan har också blivit storfavoriter här hemma. Helt plötsligt kunde han dem bara! Jag fattar inte vad som hände. Det har varit mycket frustration kring dem, tålamodet är inte det bästa hos lille herrn. Men till slut verkade det bara som att poletten trillade ner.
 
Oscar har också blivit väääldigt skeptisk mot alla vuxna som inte är mamma, pappa eller fröknarna på Smarta barn. Dock brukar han mjukna upp efter ett litet tag men det var inte populärt när farmor följde med vid hämtning ena dagen och mormor och morfar en annan dag. I över huvud taget så är det mycket mamma som gäller nu. Jag ska vara med överallt känns det som ibland. Han kommer och tar min hand och drar iväg med mig dit han vill. Jättemysigt såklart men ibland frustrerande när man vill få något gjort.
 
Kanske har jag nämnt det innan, men Oscar har blivit anti både mot att sitta på pottan och att bada i baljan. Bada går bra så länge vi inte försöker tvätta hans hår. Då blir det rymningsförsök och gråt. jag lyckades dock få honom att sätta sig på pottan två gånger den här helgen men annars låter det "neej".
 
Jag älskar min lille son så himla mycket. Han är bara så bäst.
 

Postat av: Elfina

Fina Oscar;)

Svar: Puss! :)
Anna

2015-10-20 @ 23:34:36
http://elfinas.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: