Adventskalendrar

 
 
Jag tittade precis in hos Karin, semlan och oliven. Där såg jag att hon tipsade om adventskalendrar till våra små. Jag har sedan länge tänkt att jag ska köpa Pixi-kalendern ovan. Den verkar så mysig och kompisar har rekommenderat den från andra år. Bakom varje lucka finns en liten bok och jag tror faktiskt att Oscar kommer uppskatta det. Det var dessutom den enda som verkar vara från 2 år.
 
När jag kikade hos Lekmer så hittade jag flera andra kalendrar som också verkar bra. Brio känns ju bara såå kul där man får en liten bit varje dag och kan bygga ihop mer för varje dag som går.
 
 
Bilder lånade från lekmer.se
 
I Bamsekalendern får man också böcker och i Muminkalendern är det en liten plastfigur bakom varje lucka. Min personliga favorit är nog ändå Mumin, men den får vänta ett år eller två år tänker jag :)
 
Ååå, jag som älskar jul kan knappt bärga mig tills det är dags att ge Oscar sin kalender!

Postat av: angelicasvarld.blogg.se

JA jag ska också ta och fixa några till våra barn...brukar iofs bli chokladvarianter ;-)

Svar: Ja, men du har ju större barn. Jag misstänker att när Oscar är i den åldern vill han också ha choklad i kalendern ;) I vilket fall, adventskalendrar är så mysigt!
Anna

2015-10-19 @ 20:02:32
http://angelicasvarld.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: