Mina fina

Canon EOS 7D + EF 24-70 1:2,8 L
  
 
Min fina syster och min fina son för två veckor sedan då vi hälsade på familjen i Partille.
 
Det är svårt att få till bra bilder på Oscar nu för tiden. På den här bilden tycker jag att han är jättegullig men det vore kul att få till lite fler bilder utan något i munnen. Oftast är det nappen som sitter där. Vi hade en väldigt trevlig helg på andra sidan landet och bilden är från lördagen då vi firade fars dag. 
 
Lite mer om Oscar då. Allt som oftast är det en envis liten pojk som kan få föräldrarna att bli både arga och förtvivlade. Men han kan också vara riktigt foglig och göra precis det man säger åt honom. Allt kan ändras på några sekunder och han är också ett litet charmtroll.
 
Han gillar böcker och kan sitta still lite längre nu för tiden. Speciellt om han är lite trött. Det är en bra kombo. Favoritboken just nu är "Var är Alfons?". Den har roliga flikar där olika personer och djur från boken gömmer sig. Vi kan tyvärr inte komma ihåg vem som har köpt den. Kanske är det någon av er som läser min blogg?
 
Lilleman är så duktig på Smarta barn. Den här veckan har de varit på utflykt både på Skansen och Hammarbybacken så han har fått gå mycket och klarat det alldeles utmärkt enligt fröknarna. Det är härligt att se de fina bilderna på bloggen. Jag ska försöka välja ut några fina och visa här :)
 
Oscar vet nu hur får och lejon låter. Han är så gullig när han härmar. Här om dagen kunde han kossan också men har glömt av igen. TVn har blivit mer populär och han vet definitivt var on/off-knappen sitter. Han har också noterat att pappan i huset brukar använda foten när han stänger av förstärkaren så nu går Oscar ofta dit och för foten mot. Det är ju så sablans gulligt!

Postat av: Harriet

Alfonsboken fick Oscar av farmor o Ken förra julen. Jag vet att det är favoriten lästen den minst 5 ggr på raken sist. Den måste följa med på fredag.

Svar: Jaaa, den måste vi komma ihåg att packa ner :)
Anna

2015-11-21 @ 17:15:51

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: