Bubbelvatten & kissa pottan

Canon EOS 7D + EF 24-70 1:2,8 L
 
Oscar smakade bubbelvatten när vi var på Baldersnäs för några dagar sedan och tyckte det var jättefestligt. Idag smakade han igen och då var det en lite skräckblandad förtjustning. Eller, han blev inte rädd men gjorde ordentliga girmaser när han druckit men ville genast ha mer.
 
Dagens stora grej är att Oscar har kissat på pottan för första gången! Så duktig kille! Han förstår nu när man säger att det är dags för pottan och går då till toalettdörren. Han verkar tycka det är lite kul för han vet att när han sitter där så får han titta i en färgglad liten bok med olika fordon i. Den får han bara titta i när han sitter där.
 
I alla fall så gick vi dit strax efter dagens middag (färsk tortellini med tomat/chili/vitlök-sås, parmaskinka och mozzarella. Mums!) och efter bara några minuter så hörde jag något men jag vågade knappt hoppas på att jag hade hört rätt. Men han reste sig direkt efter och ville nyfiket titta.
 
Jag vet att det är lååång lång väg kvar till att ens vara i närheten av att vara blöjfri och det kan säkert dröja innan det blir rätt igen men det känns ändå som en stor vinst :)

Postat av: Harriet

Vilken kille. Händer saker hela tiden nu. Längtar efter att få vara på Åland med er. Potta har vi på Torpet också. ❤️

Svar: Jaa, ibland känns det som att det går med stormsteg. Vad bra att det finns potta på torpet :)
Anna

2015-07-26 @ 00:11:42

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: