Sötsaker från Oscars 1-års kalas

 Canon EOS 7D + EF 24-70 1:2,8 L
 
 Här kommer resten av bilderna på kakbordet från Oscars kalas. En vit prinsesstårta som jag beställde på Ica utan dekorationer. Grodan modellerade jag ihop själv. Blommorna stansade jag ut med uttryckare. Chokladbokstäverna köpte jag färdiga från Ica.
 
 Canon EOS 7D + EF 24-70 1:2,8 L
 
Kokostoppar som jag färgade med grön hushållsfärg för temats skull.
 
 Canon EOS 7D + EF 24-70 1:2,8 L
 
Cashewkakor med en chokladkräm mellan och dekorerade med gröna Non stop. Limmade fast dem med vit kristyr. 
 
 Canon EOS 7D + EF 24-70 1:2,8 L
 
Plommonmuffins från fysen med en vit chokladfrosting som också den är färgad grön. Som ni kanske skymtar så behöver jag öva på min spritsteknik ;)
 
 Canon EOS 7D + EF 24-70 1:2,8 L

Kalasservetter med festliga djur :)
 
Jag känner mig himla nöjd med sötsakerna. Jag höll mig till ett tydligt färgtema och tog enkla genvägar. Det enda jag egentligen gjorde inför kalaset var tårtans dekorationer, kokostopparna, chokladkräm till kakorna och dekorering av dem och muffinsen. Resten (= det som tar lång tid) kom från frysen. Eftersom Oscars kalas alltid kommer vara i närheten av jul så ska jag försöka göra en tydlig planering tidigt varje år och förbereda långt i förväg. Det är ju verkligen inte kul när det blir för mycket stress.

Postat av: mamma

Inget fel på spritstekniken!:)

Svar: Haha, jo då, du skulle sett några av de som är i bakgrunden ;)Men det gör inget, övning ger färdighet :)
Anna

2015-01-18 @ 23:23:20

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: