Hjälpas åt

Fotograf: Josefin Landhagen
 
Ikväll efter jobbet har jag Anna-tid. Jag och Sylvia ska hem till Ulrika för att planera vår kommande shoppingresa till London vid Valborg. Flygbiljetter är redan köpta men nu ska vi tillsammans boka hotell. Det ska bli så kul!
 
Jag och Johan har börjat ha varsin dag i veckan då man får göra vad man vill efter jobbet. Anna-tid och Johan-tid. Jag har tisdagar och Johan har torsdagar. Det känns faktiskt jätteskönt att vi har bestämt så. Det kan annars vara lätt att glömma av sig själv eller att den ena periodvis hittar på mycket mer än den andre. Inget är skrivet i sten och man kan såklart alltid byta dag om det skulle behövas. Men just för att inte glömma av så är det skönt med en bestämd dag. Jag har innan också fått dåligt samvete många av de dagar då jag inte kommit hem direkt efter jobbet men det får jag inte längre eftersom jag vet att vi båda nu har samma chans till egentid varje vecka.
 
Man får hjälpas åt helt enkelt. Precis som på bilderna ovan där Johan hjälper mig med läppstift på tänderna och att bära upp släpet på klänningen :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: