Tisdagslyx på Långbro värdshus

Canon G16

I tisdags hade jag dejt med Malin. Hon och hennes sambo flyttade ut från vår uthyrningsdel för några månader sedan och jag har inte sett dem sedan dess (tror jag). Man vänjer sig snabbt med vilka man delar sitt hus med och jag måste säga att jag saknar de båda. Så därför var det extra kul att ses och äta lite gott.
 
Canon G16
 
Vi hade en hel del att prata om och tiden gick riktigt snabbt. Bättre atmosfär kan man knappt ha. Vackra rum med inredning i min smak och det bästa av allt: man hör vad varandra säger. Vissa restauranger är ljudnivån alltid så hög om det är för många gäster och då kan man nästan lika gärna stanna hemma tycker jag.
 
Canon G16
 
Maten var perfekt som vanligt. Jag åt en rådjurswallenbergare med mandelpotatispuré, rostade rotfrukter och en kryddig lingonsky. Och vinet, jag tog ett glas rött som var så gott. Det heter Laya och finns på vissa Systembolag. Jag måste fråga på våra närmsta om det går att beställa.
 
Canon G16
 
Så här vackert var Långbro Värdshus i full vinterprakt. Fantastiskt! Och jag älskar att vi har så nära dit.

Postat av: mamma

Det är alltid trevligt med lite lyx i vardagen :)

Svar: Ja, det får man inte glömma! :)
Anna

2015-02-06 @ 09:45:49

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: