Min födelsedag

Canon G16
 
För 1,5 vecka sedan fyllde jag 31 år. Det var en fredag och min syster med sambo hade tagit sig upp till oss med bil under dagen. Det blev en riktigt härlig kväll med fina presenter och en god middag som började med tapastallrik från Långbro Deli. Den är såå god. Perfekt att ha ett sådant härligt ställe i närheten. Johan och Oscar hade tagit en tur dit och handlat utan att jag visste.
 
 Canon G16
 
Varmrätten blev den här goda pastan som jag hade önskat. Det är en hemmagjord tomatsås med pancetta, parmesan, pecorini och pinjenötter. När jag var och handlade så fanns det inte tillräckligt med pancetta så jag tog det som fanns och lika mycket av en italiensk speck också. Det blev minst lika bra! Det vackra fatet och receptet på den här rätten kan vi tacka Johans syster för. Det här är verkligen en rätt jag kan äta alla dagar i veckan.
 
 Canon G16
 
Vi drack goda viner till maten och desserten stod min syster och Henke för. Jag hade önskat en citrontiramisu som jag hittade i en gammal Buffé-tidning. Den var jättegod och vi åt den i soffan till På spåret. Italienskt för hela slanten den kvällen med andra ord. Jag klagar då inte!
 
Tack fina familj för en jättefin födelsedag :)

Postat av: Syster

Mysigt att få vara med och fira din dag! Och födelsedagar Måste bara firas :D

Svar: Jag håller med, ingen idé att ha ångest över att man blir äldre. Man får göra det mesta av att man har en dag då man får firas hur mycket man vill om året :)
Anna

2015-02-04 @ 11:04:14

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: