Bananpannkakor till de små

Canon G16
 
Igår stekte jag bananpannkakor till Oscar. Receptet hittade jag på instagram hos @rossilovesfood och jag gjorde 5 st små pannkakor. Oscar kommer få dem till mellanmål en gång om dagen nu i veckan som kommer. Jag serverade med en liten klick keso och några hallon. Det slank ner fint i hans mage och mamman tyckte också att det smakade mums! Här kommer receptet:
 
En banan
2 ägg
Salt
Kokosolja
 
Mosa bananen i en bunke, knäck i äggen, strö i lite salt och vispa ihop till en smet. Stek i kokosolja.
 
Annas kommentar:
Det går ju såklart bra att steka i vilket fett som helst men eftersom det stod i receptet och jag hade kokosolja hemma så tog jag det. Kokosolja ska tydligen vara ett rikitgt bra fett. Jag känner mig så nöjd och glad när jag har lagat något som är just till Oscar och eftersom det här receptet är så enkelt så finns det ingen ursäkt (för mig i alla fall...) att inte göra det.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: