Tjejmiddag på Público

 
Här kommer ett bildregn från torsdagens tjejmiddag på Público. Jag är väldigt glad att vi gick dit för jag har hört så mycket gott om det och för mig motsvarade det alla förväntningar.
 
 
Mysig och härlig atmosfär. Vi hade bokat bord till kl 18 och det var i princip tomt när vi kom dit men efter ett tag var det fullsatt!
 
 
Jag och Ulrika.
 
 
Snyggt och smart sätt att ha besticken på borden så man hela tiden kunde ta nya för varje rätt som kom in.
 
 
Sylvia och Angelica. Tänk att vi alla fyra nu är småbarnsföräldrar :)
 
 
På Público äter man smårätter från Sydamerika. Jag började med en Tiradito på sotad hjort med päron, vitlökskrasse och soya.
 
 
De andra tjejerna tog rökt avokado med tomat, yuzu och tofu.
 
 
Nästa rätt var tacos. Antingen med hårt eller mjukt bröd. Jag valde de två närmsta i bild som är en mjuk taco med lamm, getost, tomat och chimichurri. Såå så god!
 
 
Min tredje rätt blev Ibérico-skinka med polenta, aji amarillo, lime och koriander. Den sistnämnda örten är ju absolut ingen favorit hos mig men på såna här restauranger brukar jag ändå inte be dem utesluta den eftersom det hör till på ett annat sätt och jag tror att det är så jag någon dag kommer lära mig att tycka om koriander. Så länge det är i en lagom dos.
 
Samtliga bilder Canon G16
 
Sist men inte inte minst tog vi varsin dessert. Min som ni ser på bilden är en glass sandwich med kokos, lime och ananas. Mums! Jag kan avslöja att både chokladfondanten och churrosarna också såg väldigt lockande ut.
 
Så hörrni, Público är absolut en restaurang att besöka om ni är i Stockholm. Público är en del av restaurangkoncernen Grupp F12 och då brukar det ju bli rätt bra.

Postat av: Syster

Allt ser väldigt gott ut! Dit vill jag någon gång :D

Svar: Det får vi fixa :)
Anna

2015-08-29 @ 15:19:42
Postat av: Lina

Dit har jag länge planerat att gå, men det har inte blivit av än. Kul att höra att du var så nöjd :)

Svar: Absolut, jag kan verkligen rekommendera Público! Dit får du gå snart :)
Anna

2015-09-04 @ 08:22:02
http://helbraflinga.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: