Måndagsdate

Canon G16
 
Gofika hemma hos Angelica igår! De där nyttiga chokladbollarna var ju himla goda. Jag fick receptet och måste göra dem någon dag. Oscar älskade jordgubbarna.
 
Canon G16
 
Kidsen leker :)
 
Canon G16
 
Min fina Oscar som tyckte om lilla Selmas fina babygym. Jag tyckte också det var himla fint faktiskt.
 
Igår mötte jag upp två vänner i stan med deras kids. Vi började med att gå på utförsäljning av solglasögon. Det gick inte så bra för mig. Jag hade räknat med (eller okej det kan man aldrig riktigt göra...) att Oscar skulle sova. Istället sov han minst 30 minuter för lite och vaknade strax innan jag var framme. Och han var så arg! Jag fattade ingenting. I vanliga fall kan man muta med smörgåsrån, napp eller vatten. Men nu fungerade ingenting. Han fick komma upp från vagnen och gå, vi gick ut i luften. Men så fort som vi återvände till där vagnen stod i korridoren utanför utförsäljningen så blev han hysterisk. Alltså inga solglasögon till mig. 
 
När vi hade gått en liten stund så lugnade Oscar ner sig och satt tyst resten av resan hem till Angelica och Selma. Och väl där var energin tillbaka. Med råge! Som han sprang runt och skulle pilla på allt allt allt. Svettig mama alltså. Men glad var han i alla fall och lugnade ner sig en stund när jag plockade fram leksaker och mellis. Gullungen, han har lärt sig att han ska sitta ner när han får mellanmål (inte alltid vi sitter vid bordet) och sätter sig illa kvickt på golvet när det vankas något att mumsa på. Melon är förresten också en ny favorit. Han har fått Galia-melon några gånger nu och det slinker ner med lätthet :)

Postat av: Syster

Fin bild du fångade på Oscar, kan se hans energi i leendet :) Saknar mosters ögonsten!

Svar: Ja, han är verkligen i farten på den bilden. Vi saknar moster också! Hoppas tiden går fort så att vi får se dig snart :)
Anna

2015-05-04 @ 08:49:03

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: