Veckan som har gått

Hela den här veckan har min vän Sofia från Göteborg varit på besök. Hon åkte hem tidigare idag. Här kommer lite bilder från min telefon som visar lite av det vi har gjort i veckan.


I tisdags lunchade/fikade vi med Sylvia och hennes Alex i Skrapan inne på söder. Oscar har som vanligt händerna utsträckta efter allt han kan tänkas nå :)


Jag åt en köttfärslimpa som smakade gott, kanske främst av den gräddiga såsen. Götgatan Stories (som stället heter) kan jag varmt rekommendera som barnvagnsvänligt. Vi fortsatte in i en barnbutik där Oscar fick en ny haklapp med Paul Frank-motiv.


På onsdagen tog vi en tur till Zetas där vi fikade, strosade och den första höstblomman följde med hem. En vit ljung till verandabordet.


Samma dag bakade vi också det här morotsbrödet som jag tipsat om innan i bloggen.


Vi var riktigt i bakartagen och knåpade ihop ett gäng Strassburgare också. Jättekul! Fast jobbigt att spritsa, måste köpa en större tyll...


I torsdags gick jag och Oscar till öppna förskolans babyöppet. Det var jättekul med hela 14 barn där! Innan när vi har varit där har det nog varit max 6 barn. Oscar lekte loss, tog leksaker från andra barn, fick ett rivsår på näsan och flirtade med de andra föräldrarna.


Under tiden hade Sofia husmorat i huset och förberett lunch. Det kan jag vänja mig vid... :)


Fredagskvällen bjöd på en paj med spenat, bacon och feta ost. Vi badade bubbelpool, tittade på Idol och...


Åt kladdkaka med jordnötter och marshmallows efter ett recept av Roy Fares.

Veckan har också bestått av att bjuda Sofias föräldrar på middag, massa promenader, några tupplurar, lek, skrik (från Oscars håll), mera lek, massage och bara skönt häng. Dagarna har rusat iväg och det kommer kännas lite tomt i veckan som kommer. Tack Sofia för grymt bra sällskap och för all hjälp med lillkillen och hushållet!

Postat av: mamma

Vilken härlig vecka :)

Svar: Ja, det var verkligen mysigt att få besök :)
Anna

2014-09-21 @ 00:56:44

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: