Oscar 9 månader

Utrustning: Canon EOS 7D + EF 24-70 1:2,8 L
 
I fredags blev Oscar nio månader. Har jag alltså varit hemma hela nio månader med honom? Hur gick tiden så fort? Alla sa det innan och jag förstod också att tiden skulle gå fort men att det skulle kännas så här kan man nog aldrig förstå innan man är i svängen själv.
 
Oscars tredje tand håller på att växa upp och det är inte på övre raden som jag trodde skulle bli här näst utan där nere på hans högra sida bredvid de två första. Feber fick han för första gången i samband med det här.
 
Nu kan Oscar krypa på riktigt snabbt och vips så är han framme någonstans där han antingen ska ställa sig upp, rycka i en sladd eller äta på någon sko. Det blir tommare och tommare på bord och hyllor här hemma nu. De där små armarna är förvånansvärt långa och starka! Man blir svettig av allt jagande. Vi måste komplettera med lite fler pluggar till eluttagen och såna där fula hörnskydd som Ikea har. De ser ut som händer... Om någon har tips på snyggare så hojta gärna till.
 
En av de nyaste förmågorna är att han har börjat sträcka ut tungan spetsigt. Oftast lite åt sidan men också rakt upp. Han gör det ofta när han koncentrerar sig men också när han bara är charmig. Den andra grejen är att han börjat skrika fruktansvärt högt. Både när han är glad och arg. Det börjar nästan bli lite pinsamt när man är i en butik och han sätter igång. Oscar, om du läser det här när du blivit större så ska du veta att mamma älskar dig lika mycket för det. Det gör bara lite mer ont i öronen.
 
Nu har vi varit på ganska många play dates och de Oscar har lekt mest med är Liam, Olle och Alex än så länge (inte mycket tjejer i hans ålder just nu). På öppna förskolan river han loss ordentligt också. Sist var det massa små bebisar där och då blev den här mamman lite nervös när han for fram som en ångvält precis mellan två av dem. Men såklart var det mitt fel som inte var tillräckligt snabb och inte hängde med :)
 
Nu är det inte mycket amning som gäller. En till två gånger på natten bara. Men jag undrar om han får i sig så mycket för han blev ganska arg igår natt. Det rinner nog inte till så fort som han vill längre. 
 
På tisdag ska vi till BVC på kontroll. Då återkommer jag med vikt och längd.
 
Kan ni fatta att jag ska börja jobba om en månad? Det är såå galet. Både yeeey och neeej faktiskt.

Postat av: Harriet

Älskade busunge. Längtar så till torsdag när vi ska få farmor-Oscar tid.

2014-09-29 @ 12:05:43
Postat av: Eva

Här hemma har Axel krypit i snart en vecka. Han tog sin premiärtur på Öppna förskolan. Gissa om jag blev förvånad! :-)

Svar: Vad kul Eva! Snart (om inte redan) kommer det gå undan! :)
Anna

2014-10-12 @ 23:07:09
Postat av: Eva

Hörnskydd som inte ser ut som händer finns på Apoteket såg jag härom veckan!

Svar: Aha! Det måste jag kolla in. Tack :)
Anna

2014-11-07 @ 22:48:21

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: