Systerdagar

Min syster har varit här i några dagar och förgyllt mina och Oscars dagar. Hon åkte hem igår men vi har verkligen myst och haft kvalitétstid ihop.

iPhone 5s

Jag och Oscar mötte upp henne på centralen i tisdags och tog en tur till Haga tårtcompani & bageri. Kristina hade blivit tipsad om det stället och jag tackar ju inte nej till en chans för fika ;)

iPhone 5s

Vi kom precis efter lunchrushen vilket inte var planerat men blev väldigt bra för det var lugnt och skönt i lokalen och vi kunde ta ett bra bord där både barnstol och vagn fick plats. Om man tycker det är lite knepigt med kombinationen barnvagn och trappor så är det bra att vara två för konditoriet ligger en trappa ner när man kommer innanför dörren.

iPhone 5s

Mycket godsaker fikade vi på och ett jättegott bröd med äppelbitar i fick följa med hem :)

iPhone 5s

Följande dag tog vi en långpromenad efter lunch med stopp på Lyran konditori. Jag har varit där en gång innan men syster ville också gärna upptäcka stället. De har mycket goda bakverk och det är trevligt att sitta både inne och ute men det är synd att de inte tar hand om huset bättre. Utsidan skulle behöva nytt ytskikt, toaletterna var väldigt gamla och inte så fräscha och inredningsdetaljerna kunde fixas mycket bättre. Det var tur att jag inte behövde använda skötbordet för det var jättetrasigt.

iPhone 5s

Men m-m-mmmm vad mumsiga sötsaker. Jag åt en apfelstrudel :)

iPhone 5s

Också liten måste få fika. Han har såklart specialkakor gjorda på banan, havre, kokos och smör. Jag lägger upp receptet någon dag!

Vi har också gått på öppna förskolan, lekt med Oscar, sett på film och ätit goda middagar dessa dagar. Glad mamma :)

Postat av: Syster

Ja, det blev visst en del fikande för oss denna gång men ibland får man passa på :) Så mysigt att komma upp till er och mysa och lille Oscar kan man inte få nog av!

Svar: Ja visst måste man passa på ibland. Men när jag börjar jobbet då blir det andra bullar ;)
Anna

2014-10-11 @ 16:09:43

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: