Oscar 11 månader

Utrustning: Canon EOS 7D + EF 24-70 1:2,8 L
 
Idag är det Oscars 11månaders dag. Som den lille pojken växer. Nu kan han se mig komma gående på gatan när jag kommer hem från jobbet och känna igen mig och bli glad. När han och pappa Johan öppnar dörren för mig så möts man av ett leende och ett litet tjut. Som så många andra gånger: hjärtat smälter.
 
Det går fort nu. En leksak kan vara en favorit i några dagar och sedan gäller något annat. Och då menar jag verkligen FAVORIT. Den ska följa med överallt och ibland somnar han med den i sitt grepp. Den första leksaken som var en riktig favvis var en grön rund kloss med ett hål i mitten. Det är en del av en stapelbar clown egentligen. Näst på tur var en ask i plast som följer med när man köper nappar. Båda är fortfarande populära men har svalnat lite åtminstone.
 
I natt sover Oscar hos sin farmor. Jag och Johan skulle egentligen på dejt med italiensk after work och bio. Men jag har varit magsjuk i några dagar nu så det där med mat är jag inte så sugen på trots att jag nu är så gott som frisk igen. Men bio blir det, den nya Hunger Games. 
 
Nu när Oscar är hemma med Johan om dagarna så har han blivit ganska pappig. Jag kan vara populär i ungefär en halvtimma när jag kommit hem från jobbet men sen kryps det hela tiden dit pappa är. Gulligt :)
 
Den åttonde tanden har brutit igenom. Det hände för bara någon dag sedan, så nu har han alltså fyra uppe och fyra nere.
 
Idag bar jag upp en liten röd leksaksspis från garaget och placerade i Oscars rum. Vi har tänkt göra det ett tag men nu blev det av. Det ska bli roligt att se om Oscar tycker om den.
 
Oscar sover fortfarande i vår säng från det att vi har gått och lagt oss. Det är så mysigt men jag önskar att han ville sova någon natt i sin egen säng också. Speciellt nu när jag har varit sjuk så hade det varit passande. Men men, det kommer när det kommer.
 
I överlag så är vår lille son en glad liten fis som blir bättre och bättre på att leka själv men samtidigt tycker det är kul att komma hem till kompisar och leka.

Postat av: Harriet

Det blir nog bra med spisen för idag har Oscar läst en del av farmors mattidningar. Älsklingen. Han tycker om att leka med storkusinen Elton.

Svar: Vad härligt, det låter som att ni har det bra <3
Anna

2014-11-26 @ 19:22:53
Postat av: mamma

Ja, han är en mysig liten pojke <3

2014-11-27 @ 09:25:03

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: