Mer Oscar 10 månader

 
Utrustning: Canon EOS 7D + EF 24-70 1:2,8 L
 
Jag såg nu när jag gick tillbaka i arkivet att jag aldrig gjorde ett till inlägg när Oscar var nio månader med längd, vikt osv som utlovat. Typiskt va, men ännu större anledning att komma ihåg det den här gången.
 
Det hade faktiskt inte hänt jättemycket med Oscas siffror sedan sist vi var på BVC. Han gick från 10,12 kg till 10,28 kg och 73 cm till 74,5 cm. Det är väl kanske så att det börjar plana ut nu och att de riktigt stora hoppen är förbi. Eller så kanske det kommer någon till period igen som är så. Vi får se.
 
För ungefär en månad sedan slutade jag amma. Det är skönt, speciellt som jag började jobba igen för en vecka sedan. Och ska jag vara ärlig så tror jag inte att Oscar var så nöjd de sista veckorna jag ammade. Han verkade mest bli frustrerad. Ungefär två veckor efter att jag hade slutat så fick jag lite mjölkstockning. Så då var det nog inte så mycket kvar tänker jag eftersom det tog sådan tid för den att komma.
 
Sedan sist har Oscar också fått fyra (!) tänder i överkäken. Det var inte en rolig period, stackaren hade nog väldigt ont och var samtidigt förkyld. Men sedan ett par veckor tillbaka har det varit mycket bättre till att precis ha blivit lite grinigare igen. Vi misstänker en tand till. Han är dessutom förkyld igen och det var han ju sist också. Hänger det ihop kanske? Man har ju hört om feber och dålig mage i samband med tänder men på Oscar verkar det mest komma snor varje gång. Nåja, vi får väl se om det bryter igenom något snart. 
 
Oscar blir stadigare och stadigare när han står. Jag tänker att han vilken dag som helst kommer kunna ställa sig upp. Men gå har han inte alls blivit intresserad av än. Jo, längs med möbler såklart. Han ser något han vill till och sätter fart. Det kanske är dags att introducera gåvagnen lite mer. Måste bara hitta någon bra tyngd att lägga i. Vi har två stycken och båda är så knepigt formade att det är svårt att hitta bra böcker... Kanske en påse mjöl blir bra.
 
Och just det, nu har äntligen Oscar fått kläm på det här med att dricka vatten. Det kom i samband med att jag gav honom smörgås till mellis. Det blev nog lite torrt, haha.

Vi har börjat på babysim 2 nu också. Himla kul att se honom utvecklas. Igår var han så så duktig på att sparka med benen när han ville framåt :)

Gullunge på bilden ovan, han lade sig några sekunder och vilade mot dammsugaren när jag tog bilden :)

Postat av: Eva

Jag har sett att folk lagt två vattenfyllda PET-flaskor i gåvagnen. :-)
Annars brukar tung kurslitteratur fungera bra :-)

Svar: Vi har två gåvagnar och båda har så dum form. Den ena är helt kvadratisk och ganska liten = hittar ingen bok som passar. Den andra är väldigt smal, jag tänker att kanske ett mjölpaket kan funka i den. Men PET-flaskor kanske kan funka också faktiskt... Tack för tipsen! :)
Anna

2014-11-13 @ 22:03:53

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: