PEANUTBUTTER COOKIES

Utrustning: Canon EOS 7D + EF 24-70 1:2,8 L
 
För ett tag sedan bakade jag kakor med dessa ingredienser. Tyvärr blev det aldrig av att jag fotade det färdiga resultatet innan de åts upp. Men de blev väldigt mumsiga! Jag hittade receptet hos Marias bakglädje, kika in hos henne så har hon bilder på de färdiga kakorna. Se så, hem och baka nu!
 
 
PEANUTBUTTER CHOCOLATE CHIP COOKIES
 
250 g rumsvarmt smör
2 dl socker
2 dl ljust muscavadosocker
2 ägg
2 tsk vaniljextrakt
6 dl vetemjöl
1 tsk bikarbonat
½ tsk salt
4 msk jordnötssmör
100 g choklad
 
Vispa smör och socker mjukt och smidigt. Tillsätt ett ägg i taget och vispa in det. Tillsätt vaniljextrakt. Blanda mjöl, salt och bakpulver i en separat bunke och rör ner till en smidig deg. Tillsätt sist jordnötssmör och grovhackad choklad. Forma bollar och lägg på plåt. Grädda i mitten av ugnen på 175 grader i ca 10 min.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: