Bärsjalen

Utrustnig: iPhone 4
 
Idag är första dagen som jag och Oscar är hemma själva. Johan började jobba idag. Det har gått bra tycker jag. Men kanske har lille sonen märkt av att pappa inte varit hemma för han har varit i stort behov av närhet och har nog legat själv max 30 minuter. Så då blev det att jag testade bärsjalen för första gången. Funkar fint! Det funkar bäst om den lille inte är ledsen och stretar emot för det är lite pyssligt som det är att fiska ner de små benen i tyget. Men väldigt mysigt att ha honom sovandes så nära och ger samtidigt mig i stort sett fria händer.
 
Jag tittade här och här för instruktioner om hur man knyter sjalen.
 
Vi tog oss ut på en promenad också. Första stoppet var på vårt lokala konditori där jag beställde tårtor inför helgen. På torsdag fyller jag nämligen 30 år så på lördag bjuds familjen in till fika. Fest får jag ha längre fram, kanske till  våren. Sedan gick vi vidare till Delicatos utförsäljning bara för att upptäcka att de visst har stängt på måndagar. Kanske går vi dit imorgon istället. För åka vagn det verkar sonen gilla. Om man går ut i rätt tid (precis efter blöjbyte och amning) så ligger han där så snällt och småsover.
 
Nu är pappan hemma och lagar mat till oss :)

Postat av: Harriet

Va mysigt det verkar. Nära nära o gosa.

Svar: Jättemysigt, idag har han varit lite extra gosig :)
Anna

2014-01-20 @ 19:29:04
Postat av: Lina

Härligt det ser ut! Jag hade en likadan sjal till Viggo och fick med en instruktionsbok med jättemånga olika sätt att bära barnet på, som en vagga, på höften, på ryggen och magen i olika lägen. Om du vill kan jag kopiera upp. Det som är så käckt är att man kan använda sjalen länge, har haft Viggo någon gång i den efter att han lärt dig gå, bara för att avlasta ryggen.

Passa på att mysa nu och njuta av din kommande 30-års dag!

Kramar Lina

Svar: Aha! Ja, du får jättegärna kopiera upp om det inte är för mycket besvär. I så fall kan jag säkert googla fram. Vi har lånat sjalen av några kompisar så det hängde inte med någon instruktionsbok. Har du haft någon favorit att knyta Viggo på? Jag har bara testat fram på magen än så länge. Vi har skaffat en Baby Björn också som känns som ett bra komplement till sjalen :)Kram!
Anna

2014-01-21 @ 09:27:57
http://www.marmin.blogg.se
Postat av: Karin

Härligt! Hoppas ni får era dagar att flyta på bra:) Själv var jag ju gräsänka för första gången nu i veckan men gick fint det med:)
Angående pumpen. Jag använder den här http://www.medela.com/SE/sv/breastfeeding/products/pumping/harmony.html Meleda bröstpump som jag pumpar för hand. Hur smidigt som helst, går riktigt snabbt. har aldrig känt behov av någon elektrisk. Inte alls jobbigt utan bara att sitta och trycka lite. Ibland händer det att jag gör något annat samtidigt med andra handen, typ sminkar mig haha - multitasking på hög nivå!
Vilken bra idé! Kan skriva ett inlägg om prylar inom kort:) Tänker du dig typ babysitter och babygym, eller vad tänker du på för prylar?
Kram!

Svar: Ja, precis såna prylar tänker jag på. Skriv gärna också om du har något pryl som visade sig inte alls vara så nödvändig.En personlig fråga kanske... har du mycket mjölk? Tänker att det säkert också spelar in i om det känns smidigt med bröstpumpen eller inte. Själv har jag inte sådär mycket att det läcker, kanske mer "normalmycket". Ska kolla in länken, tack för tipset!
Kram och tack för en jättefin och inspirerande blogg, tycker det är guld värt att kunna läsa om någon annan i samma situation :)
Anna

2014-01-26 @ 10:33:16
http://karinolofsson.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: