Att fira 30 år

Utrustning: Canon EOS 7D + EFS 18-200 1:3,5-5,6 IS
 
De här vackra buketterna kom med blomsterbud i torsdags förra veckan då jag fyllde år. Det ser inte ut så här varje år såklart. Men i år fyllde jag 30 så att få dessa tre gjorde mig väldigt varm i hjärtat. Snittblommor är något av det trevligaste som finns och livar verkligen upp hemmet. Jag fick dessutom fler buketter av gäster som kom på fika så alla mina vaser gick åt. Det är som svärmor sa. Man tycker att man har så många vaser men när man väl får blommor så är det aldrig någon som passar perfekt. Sant.
 
 Utrustning: Canon EOS 7D + EFS 18-200 1:3,5-5,6 IS
 
Sådana här dignande fikabord gillar jag! På lördagen bjöd jag in familj och släkt på fika. Jag hade beställt en Othellotårta och en Mazarintårta på vårt konditori men resten är hembakt av min fina familj som gärna ställde upp när jag kände att jag inte hade ro att baka själv. Lille Oscar tar den mesta av min tid just nu och det är ju precis så det ska vara så jag har hela tiden varit inställd på att det inte skulle bli så mycket hembakt. Lycka att så många ville hjälpa till. Tack! :)
 
Utrustning: Canon EOS 7D + EFS 18-200 1:3,5-5,6 IS
 
Vi blev många och nästan alla fick en ordentlig sittplats. Oscar däckade tidigt i min pappas famn så jag hann både fika, skära tårta och öppna paket innan han tyckte det var dags för mat och ny blöja.
 
Utrustning: Canon EOS 7D + EFS 18-200 1:3,5-5,6 IS
 
Jag har fått lära mig att skära-tårtan-bild är obligatoriskt sen jag kom in i Johans familj. Såklart ställde jag upp och tog en bit av varje tårta!
 
Utrustning: Canon EOS 7D + EFS 18-200 1:3,5-5,6 IS
 
Eftersom jag älskar dammsugare och delicatobollar så hade jag varit på outleten som ligger nära där jag bor och köpt minivarianter av dem att bjuda på. Det blev också populärt. Ljuslyktorna bredvid heter Kastehelmi och kommer från Iittala. De vita hade jag sedan innan och de andra var en av alla fina presenter jag fick och de fick genast agera dektoration till kvällens middag. Fint va? Jag ska köpa några i rosa och lila nyans också tänkte jag så är jag kittad till våren :)
 
Sammanfattningsvis så fick jag en väldigt härlig helg då min födelsedag faktiskt firades i dagarna tre med mycket gott att äta och jättefina presenter. Inte alls så dumt. Mer bilder från de andra två dagarna kommer. Jag kan inte bli mer nöjd!

Postat av: Karin

Grattis i efterskott! Ser ut som ett kanonfint firande. Kram

Svar: Tack snälla du :)
Anna

2014-02-01 @ 03:46:56
http://karinolofsson.se
Postat av: Robex Lundgren

gillar du musik, missa inte min blogg intervjuar band varje dag
http://ghgumman.blogg.se/
http://www.facebook.com/mosanmusikfriket?ref=hl

2014-02-14 @ 08:35:29
http://ghgumman.blogg.se/
Postat av: Lisa Radojewska

Vad mysigt! och riktigt gott ser det ut!

Ha en riktigt fin fredag & en mysig alla hjärtans dag!
Kram

Svar: Ja, det var riktigt mysigt och smakade gott :)Ha en fin dag!
Kram
Anna

2014-02-14 @ 08:43:59
http://raawhr.blogg.se/
Postat av: Linda Lövberg Hjären

grattis :D

Svar: Tack! :)
Anna

2014-02-14 @ 08:44:10
http://lindahjaren.webblogg.se/
Postat av: Sofie

Otroligt härligt fikabord! Precis ett sånt man vill bli bjuden till :)

Svar: Eller hur! Massa gott att välja på är alltid trevligt :)
Anna


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: