Middagsgäster

Utrustning: iPhone 5s

Den här kvällen bjöd vi ett par vänner på sommarmiddag. Vi satt ute på altanen och endast getingarna drog ner stämningen. Har ni också märkt att det verkar vara ett getingår i år? Värmen verkar göra dem slöa i alla fall så det är inga problem smälla dem.

Det hände en lite läskig grej innan. Oscar satt ute på sin filt och lekte medan jag var precis bredvid och dukade bordet. Helt plötsligt började han gallskrika och då ser jag att en geting sitter på hans hand. Om han bara blev rädd för den eller om han faktiskt blev stucken vet jag inte. Vi har inte hittat något ställe än som man ser. Men han skrek väldigt länge och bara amning lugnade honom så jag gissar att han fick ett stick. Vi får hålla lite koll...

Kvällen blev bra till slut ändå. Vi grillade kyckling lindad med Parma och till det hade vi en bulgursallad och tzatziki. Efterrätt blev det jag skrev om tidigare. Sabayonnegratinerade bär, mycket gott. Succé!



Postat av: Jonna Erlandsson

sv: Tack så hemskt mycket!! :)

2014-08-05 @ 15:27:47
http://jonnaerlandsson.se/blog

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: