Middagstips

Bilder lånade från Livet som Emmy
 
Behöver ni middagstips? Känns inspirationen långt bort? Igår lagade jag och maken den här smarriga rätten. Krämig kyckling med soltorkade tomater. Receptet hämtade jag hos en av mina favoritbloggar, Livet som Emmy. Men hos oss blev det kokt potatis till. Hör och häpna! Det är extremt sällan vi äter kokt potatis hemma. Det händer nog egentligen bara under sommaren då det finns färskpotatis. 
 
Men grejen är att vi har ätit så himla mycket ris och pasta det senaste så vissa dagar känner jag mig väldigt trött på det. Igår var en av de dagarna och smaklökarna tyckte att kokt potatis, det ville jag ha. Och så blev det. Det tog mig lite tillbaka till när min mamma brukade göra olika sorters grytor, då var det oftast potatis som serverades till. Gott!
 
Jag tog mig också friheten att blanda i lite babyspenat i grytan precis i slutet av tillagningen. Har kommit på att spenat funkar till de flesta rätter. Kall som varm. I eller vid sidan om. Och nyttigt är det absolut.
 
Kika in här så kommer ni till receptet :)
 

Postat av: Emmy

Smart med spenat! Kanske man borde göra så att man får i sig det lite oftare! Kram

Svar: Eller hur! Jag tycker oftast att spenat är godare i maten än i salladen (även om det också funkar utmärkt) så jag brukar bara lägga i lite spenat i matlådan på morgonen och då blir det ett perfekt sätt att addera lite grönsaker till lunchen om man inte redan hade det :) Kram
Anna

2013-10-22 @ 06:58:19

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: